Permisjonssøknad spm

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Hvis jeg skal ta ut ferie dager, samtidig så pappa'n tar fedrekvoten, hvordan skal jeg regne på det da?
Feriedagene teller vel mandag-fredag
Mens fedrekvoten teller helge dagene også.. Godtar NAV da at jeg på en måte da ikke har verken ferie eller permisjon i helgen?

Håper dere skjønner spm... Forbasket søknad altså!

Ja, du skriver ukene dine du har ferie . Du har jo hele uker ferie . Har du tre uker ferie altså 21 dager , så kan du ikke ta ut fire uker vel?

4+1, som er den lovpålagte ferien er regnet i hele uker, så vil ikke tro det skal ha noe å si:)
Men skal du ha noe mer permisjon etter at far er ferdig da? Hvis du ikke skal det, så har jo ikke NAV noe med ferien din å gjøre

4+1, som er den lovpålagte ferien er regnet i hele uker, så vil ikke tro det skal ha noe å si:)
Men skal du ha noe mer permisjon etter at far er ferdig da? Hvis du ikke skal det, så har jo ikke NAV noe med ferien din å gjøre

Jeg tenkte å ta 4+1 i år og 4+1 neste år altså samtidig med fedrekvoten.. og så ta de resterende 8 dagene etter permisjonen er ferdig .

Jeg tenkte å ta 4+1 i år og 4+1 neste år altså samtidig med fedrekvoten.. og så ta de resterende 8 dagene etter permisjonen er ferdig .

Det du tar i år søker du om sammen med permisjonen din, slik at det blir forlenget. Det er et eget skjema for dette ang utsettelse.
Om du tar 4+1 etter dine endte uker, så har det ingen betydning om far har permisjon, med mindre han trenger å utsette noe av permisjonen, siden ferien din da er noe du avtaler med arbeidsgiver.

Så om du skal ha 39 uker permisjon + ferie i år, blir det 43+1 uker, så starter far sin permisjon samtidig som du går i ferie etter avtale med arbeidsgiver.
Da har dere jo allerede utsatt permisjonen med 4+1, så jeg forstod det ihvertfall slik at far da ikke må søke om utsettelse pga disse ukene.

Om du skal ta de 4+1 til neste år før din permisjon er ferdig, kan vel dette også føres på samme skjema. Man kan føre opp 3 eller 4 perioder der mener jeg det var.

Hvis jeg skal ta ut ferie dager, samtidig så pappa'n tar fedrekvoten, hvordan skal jeg regne på det da?
Feriedagene teller vel mandag-fredag
Mens fedrekvoten teller helge dagene også.. Godtar NAV da at jeg på en måte da ikke har verken ferie eller permisjon i helgen?

Håper dere skjønner spm... Forbasket søknad altså!
Ja det går helt fint. NAV bryr seg ikke hva du gjør så lenge dere ikke begge ønsker lønnet permisjon samtidig.

Back
Topp