Tusen takk for svar! Høres bra ut [:)]
Men har nå fått vite at jeg er ansatt videre, uansett hva som skjer, og at jeg da går ut i permisjon som vanlig, 3 uker før fødsel, altså 22.09.10. Da endrer jo ting seg, gjør de ikke?
Nytt problem: Jeg vil ikke ha like stor stilling ved nytt skoleår (er ansatt som en som fyller inn der det trenges, og det er jeg fullt inneforstått med [;)])
Hvis jeg da går fra 17 timer i uken til 10 timer, så utgjør det nesten 7000 mindre i brutto lønn. Vil det ha noe å si for hvor mye jeg vil få utbetalt, eller vil de regne ut fra beste mnd? Og om jeg skulle bli sykemeldt før ny skolestart (risiko for bekkenløsning igjen) , vil lønn fra før sommerferie gjelde (ca 17000), eller etter sommeren (ca 10000), siden jeg da er sykemeldt før skoleåret starter?
En annen ting er at da vil sommerferien gi en mnd uten penger. Siden jeg ikke hadde jobb ifjor, får jeg ikke feriepenger, og lærerne får feriepenger som lønn i juni. Hvis det er de 6 siste mnd det regnes ut fra, vil de regne ut fra mars, april, mai, juli, august og september, altså de siste 6 mnd med lønn, eller vil de regne ut fra april, mai, juni, juli, august og september, selv om juni er tom, og dermed gi mindre i permisjonspenger?
Skal kontakte NAV etterhvert, selvsagt, men vil bare vite mest mulig før den tid, så jeg vet hva jeg skal spørre om, og ha hørt litt om dette fra før. Er ikke så lett å henge med om alt bare er nye begreper [8D]
Er så ufattelig glad for at noen alltid kan svare her, for systemet er til å få vondt i hodet av..!!