• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Permisjonspenger

Nina 2barns mamma

Glad i forumet
Hei igjen[:D]
Så dere har diskutert i går en del om hvordan de regner ut permisjonen vår.Dette har jeg faktisk svaret på...he he[:D]Du må ha vært i jobb 6 av de 10 siste måndene for å få permisjon, å permisjonen regner de ut på forskjellige måter etter hva som passer.De fleste tar utgangs punktet i siste måndens lønning,og får en sats ut i fra den.Andre som har det bedre med å ta et gjennomsnitt over flere av de 6 måndene gjør dette.Så for min del som kun har mai måned som enhel fast lønningsmåned kommer til å levere inn lønnslipp for denne månden og få min permisjon deretter[:D]

Håper dere forsto noe av dette[:D]

Igjen ha en findag junimammaer,nå trøtner jeg vekk og må komme i seng[8|]

oi akkurat. men hva med oss studenter som vil få fødselsstipend fra lånekassen. altså. jeg har to små-jobber ved siden av skolen, kommer jeg til å få fødselspenger derfra oxo?? håper det ass! skulle bare mangle. får vel ringe trygdekontoret nå å høre... 

Du skal vel få permisjonspengene fra disse småjobbene, så lenge du
ikke skal ha engangsstønad... Mener at det er noe i den dur...[:)]
Men hvis man skal ha den engangstønaden, så får man vel kun den, eventuelt
i tillegg til lånekassen pengene... [:)]

En skal ikke tape på å gå ut i permisjon! Så hvis du har ei meget variabel lønn, så kan de gå helt tilbake de siste 3 åra. Men da må DU si i fra. De gjorde de sist svangeskap, min lønn lå på ifra 5 000- til 20 000; Tror jeg satt igjen med ca 14 000; etter skatt på 80% lønn-perm. ( i følge deres første beregninger så skulle jeg ha hatt 5500 i perm.lønn. Det er stor forskjell det!)

Sier du det carina82....?
Hmmm... lurer litt på dette jeg også. I og meg at jeg nå nylig fikk en ekstra jobb, og jobber 92% stilling nå, fremfor 60% tidligere.. Lurer på om dette hjelper på permisjonen. Men jeg rekker jo ikke å jobbe 6mnd da...

Spørs om jeg får ta meg en tur på trygdekontoret og sjekke... og spørre der....

Dere som jobber i kommunen, må søke både på trygdekontoret og hos lønningssekretæren på deres avd. Kommunen betaler som lønn , og for igjen fra trygdekontoret senere.. Så da for dere vel samme som deres lønn, det er sånn i ASKERKOMMUNE ihvertfall, så jeg tør å si alle kommuner har samme ordning

Dere som jobber i kommunen, må søke både på trygdekontoret og hos lønningssekretæren på deres avd. Kommunen betaler som lønn , og for igjen fra trygdekontoret senere.. Så da for dere vel samme som deres lønn, det er sånn i ASKERKOMMUNE ihvertfall, så jeg tør å si alle kommuner har samme ordning

Jeg jobber i kommunen... må jeg søke to plasser altså...??
Huff detta er kompliserte greier... Takker for det tipset i allefall.. Det hadde jeg ikke peiling på!!!
Men stillingen min varer jo egentli bare til september.. og jeg går ut i permisjon 1 juni, mest sannsynligvis...

ååå? viste ikke at vi måtte søke til kommunen? gjelder dette i kristiansand også tru? hæ,må undersøke dette litt nærmere...uff ikke lett med alle disse kontorene...[8D]

ale82 og pia81.. Det er ikke så mye oppstyr som dere tror.. bare snakk med lønningssekretæren på deres arb.plass så for dere greie på hva dere skal gjøre... Ønsker dere lykke til..

Jeg har heller ikke masse greie på dette,så jeg best en time på trygdekontoret hos en konsulent,og hun fant en bra løsning som jeg kom best ut med[;)]Lykke til alle sammen[;)]

Oj, har Trygdekontoret konsulenter?? Og kan man bestille time hos dem??? Dette må prøves...hihi [:D]

hoho...
Ler meg i hjel Irene29... Finnes det service hos trygdekontoret? Har jeg aldri hørt om..
HAHAHHAHOHOHOOO

Ja, jeg har ihvertfall gått glipp av den servicen!

ORIGINAL: Irene29

Oj, har Trygdekontoret konsulenter?? Og kan man bestille time hos dem??? Dette må prøves...hihi [:D]
ja hvertfall i porsgrunn.Men ring og spørr om det er mulig å få time hos en konsulent som har med fødselspenger/permisjon å gjøre[;)]

Det skal jeg gjøre. Takk for tipset! [:D]

Måtte jo bare smile,hehehe le litt også når jeg leste om konsulenter på trygdekontoret!![:D] Ha r ikke hørt om noen her i kristiansand ihvertfall.... må sjekke det ut!!!hihihihihi [:D]

Noen kommuner må være priviligerte.. [:D]
Og har ikke Eide kommune (mitt hjemsted) slike konsulenter, så forundrer det meg ikke.
Det er jo Erna Solberg's mønsterkommune visstnok da men..

Jeg er student og har funnet ut dette:

Fra lånekassen får jeg 8.000 kr i mnd i fødslesstipend i 42 uker.

I tillegg kan jeg velge mellom å søke om et engangsbeløp som er på c.a 34.500 kr eller å få noen tusen i mnd fra deltidsjobben min. Jeg tror det blir engangsbeløp på oss, for det er greit å få en pott i begynnelsen så vi kan kjøpe litt utstyr. (er nr 1). Det kjipe er at når det har gått 42 uker er gutten vår bare 9 mnd gammel (rundt April 07) og da stopper jo pengene fra lånekassen - og jeg får ikke mer før jeg begynner på skolen igjen til høsten. Det blir altså noen mnd vi må klare oss på mannen min's inntekt, eller så må jeg jobbe litt. Har jo ikke noe lyst til det, vil jo være hjemme lenger, men må man så må man.. Får prøve å spare litt kanskje? Det ordner seg nok..

Klem

Der må sjekke skikkelig at det er rett det dere får i penger. Trygdekontoret hadde nemlig regnet helt feil på meg. Grunnlaget de hadde regnet var veldig feil, og hadde jeg ikke sagt i fra så hadde det blitt veldig lite penger på meg. Så dere må være sikker på at det stemmer!!!! Den konsulenten jeg  hadde var ikke akkurat noe mattegeni!!!

ORIGINAL: feedcat

Der må sjekke skikkelig at det er rett det dere får i penger. Trygdekontoret hadde nemlig regnet helt feil på meg. Grunnlaget de hadde regnet var veldig feil, og hadde jeg ikke sagt i fra så hadde det blitt veldig lite penger på meg. Så dere må være sikker på at det stemmer!!!! Den konsulenten jeg  hadde var ikke akkurat noe mattegeni!!!

Den oppfatningen har jeg hørt flere steder.. Alltid best å sjekke og spørre en gang for mye enn en gang for lite! [;)]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp