Permisjonspenger uten fast jobb?

*Hemmeligenstund*

Betatt av forumet
Hei!

Er det noen av dere kloke hoder som vet om jeg har krav på permisjonspenger når situasjonen min er sånn:
Jeg er student, siste året lærerskolen. Jeg tar på meg en del vikararbeid, og jobber vel inn ca 4000 kr i mnd på dette. Siden jeg er vikar har jeg ikke fast ansettelse noen plass, og heller ikke faste timer. Får jeg alikevel permisjonspenger fra NAV, når jeg ikke har en arbeidsplass å søke permisjon fra?

Ja. [:)]

ORIGINAL: mammatilgullgutten

ORIGINAL: RosaMentos

må man ikke ha 50% stilling? eller jobba 50% eller noe sånt?
eller blander jeg med noe annet her?

Riktig det du sier her, du skal ha jobbet 40% eller mer 6 av de siste 10 månedene eller noe sånt.
Står veldig fint forklart på nav.no[:)]

Hmm, finner bare på Nav sine sider at man må ha hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de siste 10 mnd for å ha krav på det, ikke noe om at jeg må jobbe så og så mye..[&:]

Dette står på NAV sine sider: Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G).

Grunnbeløpet er ca 73 000. 4000 i måneden skulle derfor være tilstrekkelig.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Dette står på NAV sine sider: Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G).

Grunnbeløpet er ca 73 000. 4000 i måneden skulle derfor være tilstrekkelig.

Høres veldig bra ut[:D]

Du har rett på fødsels-/foreldrepenger, men mannen/samboeren din har ikke rett på permisjon når du ikke har jobbet 50 % eller mer. Jeg er også student, og har hatt helgejobb ved siden av studiene.

Jeg leverte søknad om penger og lønnsslipper for 10 måneder bakover til nav, og satser på å få rundt 6000 i måneden når jeg er i permisjon.