Permisjonspengene

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
De blir jo regnet ut fra hva vi tjener de 6 siste mnd før permisjon.
Men når jeg må ta ferie hele juli grunnet stengt SFO. Da blir det bare halv utbetaling av lønn i juli å halv utbetaling i august.. Vill ikke det trekke veldig ned?
Kom til å tenke på det i går kveld :p er veldi lenge til men lå å lurte likevel :p

Jeg får utifra siste lønning så jeg ordna meg lønnsøkning sist måned slik at jeg får oppdatert lønn i permisjon. Pleier å ha disse evalueringene i april, typisk rett etter jeg gikk i permisjon.

For å ha krav på Foreldrepenger må du ha jobbet 6 av 10 mnd. Foreldrepenger blir regnet utfra i gjennomsnittlig inntekt basert på noen mnd. Jeg fikk beskjed om at dem regner av di 3 månedene jeg tjente mest penger. Mulig det er annerledes hos deg, kanskje høre med nav?

Åh ja men vis det er det så er det jo ok :D jeg har ikke hatt perm på mange år :p så er ikke helt inni det der :) bare kom til å tenke på det i går :D
Takk for svar :D

Her sendte vi bare innen bekreftelse på lønn fra arbeidsgiver (jeg har fastlønn, så det er egentlig veldig greit) og så regnet de utifra det

For å ha krav på Foreldrepenger må du ha jobbet 6 av 10 mnd. Foreldrepenger blir regnet utfra i gjennomsnittlig inntekt basert på noen mnd. Jeg fikk beskjed om at dem regner av di 3 månedene jeg tjente mest penger. Mulig det er annerledes hos deg, kanskje høre med nav?
Stemmer det.. Snakket med NAV jeg og og fikk det samme i svar.. De tar utgangspunkt i de 3 mnd man tjener mest :)

ImageUploadedByBV Forum1424904022.798143.jpgImageUploadedByBV Forum1424904032.445693.jpg
NAV foreldrepenger på Facebook postet noe i dag om hvordan de beregner utbetaling :)

Back
Topp