Ja da fikk jeg endelig satt meg ned og fylt de ut i går kveld. Det er en ting jeg lurer på da. Jeg har skrevet opp at jeg har hele mødrekvoten i ett rett etter fødsel. Så skal jeg ha hele felleskvoten, men jeg har delt den i 2 med 7 uker ferie i mellom (5 uker for 2014 og 2 uker overført fra 2013). At jeg har ferie disse ukene har jeg skrevet under "tilleggsopplysninger". Er det greit? Har også skrevet der at arbeidsgiver forskutterer lønn i derfor får jeg feriepenger derfra. Og jeg har da ikke skrevet noe kontonr.
Når du skal ha ferie, og fører det slik må du også fylle ut skjema for utsettelse av foreldrepenger...for pga ferien må du utsette foreldrepengeperioden, for skjønner at du ikke skal ha foreldrepenger når du har ferie, fordi du da får feriepenger.
Jeg gjør det også slik, og fikk beskjed med NAV at jeg skulle gjøre slik som du har gjort....fikk papirene i retur, med beskjed om å fylle ut papirer for utsettelse...husker ikke nr.på skjema, men ligger på NAV sine sider.
Jeg drog til NAV for å fylle ut, for jeg ble så irritert....skjønte ingenting...og sa at jeg drar ikke herfra før dere har hjelpt meg med disse papierne...
....ok...hun var hyggelig hun, men hun måtte faktisk ringe å få hjelp til utfylling hun også....
Okej.....nå trodde jeg at alt var OK...meen lillejulaften fikk jeg enda en gang papirer fra NAV i retur....da manglet det underskrift fra arbeidsgiver på det skjemaet om utsettelse og ferie....faen...ble så forbannet....kan de ikke gjøre det på en enklere måte???
Så det du bør gjøre er å kontakte NAV, fulle ut det skjemaet og for all del, husk å få arbeidsgiver til å skrive under før du sender inn!!!
Jeg trodde jeg hadde gjort alt rett og i god tid....og jeg gjorde akkurat slik du beskriver....meeen neida...
NAV har FB-side og chat, du kan henvende deg dit også!!!
PS! Jeg tilhører januar, så har litt dårligere frist enn deg, men lykke til
Håper jeg ikke har gjort deg mer forvirret, men hvem blir ikke det i denne NAV-jungelen :-/