Permisjonspapirer

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Ja da fikk jeg endelig satt meg ned og fylt de ut i går kveld. Det er en ting jeg lurer på da. Jeg har skrevet opp at jeg har hele mødrekvoten i ett rett etter fødsel. Så skal jeg ha hele felleskvoten, men jeg har delt den i 2 med 7 uker ferie i mellom (5 uker for 2014 og 2 uker overført fra 2013). At jeg har ferie disse ukene har jeg skrevet under "tilleggsopplysninger". Er det greit? Har også skrevet der at arbeidsgiver forskutterer lønn i derfor får jeg feriepenger derfra. Og jeg har da ikke skrevet noe kontonr.

Kontonr får du kun endra på dine sider inne på NAV, men har jo ingen betydning sia du får lønn av arb.givar.
Ellers høyres det riktig ut for mine øyre - fylte mine ut i går og ;)

Jeg synes å huske at ferie var et eget punkt i søknaden? Husker jeg helt feil? :)

fra app'en

Mener det stod de skulle få kontonummer fra arbeidsgiver?

ImageUploadedByBV Forum1388392187.836265.jpg

Dei får kontonr av skattedirektoratet, men om ein får lønn av arb.givar i permisjonen spelar det inga rolle.

Jeg var på nav-kontoret å forhørte meg om papirene var riktig fylt ut. Fikk ansatt til å skrive en bekreftelse på at papirene var sett på og at den ansatte hadde sendt papirene videre i god tro om at de var korrekt fylt ut.

Ja da fikk jeg endelig satt meg ned og fylt de ut i går kveld. Det er en ting jeg lurer på da. Jeg har skrevet opp at jeg har hele mødrekvoten i ett rett etter fødsel. Så skal jeg ha hele felleskvoten, men jeg har delt den i 2 med 7 uker ferie i mellom (5 uker for 2014 og 2 uker overført fra 2013). At jeg har ferie disse ukene har jeg skrevet under "tilleggsopplysninger". Er det greit? Har også skrevet der at arbeidsgiver forskutterer lønn i derfor får jeg feriepenger derfra. Og jeg har da ikke skrevet noe kontonr.
Høres rett ut, men jeg fikk beskjed fra nav foreldrepenger på fb at når jeg skulle ha ferie midt i fellesperioden måtte jeg søke om utsettelse av permisjonen? og at jeg skulle skrive på tilleggsopplysninger at jeg skulle ha ferie..

Syns det var mye lettere å fylle ut nå enn i 2012:-) kontonr henter de ut på skattekontoret på samme måte som med barnetrygden:-)

Høres riktig ut som du har gjort

Høres rett ut, men jeg fikk beskjed fra nav foreldrepenger på fb at når jeg skulle ha ferie midt i fellesperioden måtte jeg søke om utsettelse av permisjonen? og at jeg skulle skrive på tilleggsopplysninger at jeg skulle ha ferie..
Jeg skal ha 10 uker ulønnet perm før pappaen tar ut sin del så han må søke om utsettelse hvertfall. Kan alltids slenge med en søknad om utsettelse hos meg også. Eller så kan jeg kanskje ta ferien etter permisjonen er ferdig...

Jeg stilte spørmålet på chaten til NAV nå, da jeg også skal ha hele felleskvoten, men den skal avbrytes i sommer med ferie. Jeg vet jeg skrev i ett felt tidsrommene felleskvoten skulle tas ut. Fikk dette svaret:

"Hvis arbeidsgiver bekrefter at mor skal ha ferie dag, og mor har notert hvilke dager hun skal ha ferie- skal det ikke være nødvendig å søke om utsettelse. Hvis arbeidsgiver ikke bekrefter ferien hennes, må hun søke om utsettelse"

Med andre ord er det avhengig av hva arbeidsgiver bekrefter når de sender inn inntektsopplysningene.

Når det gjelder kontonummer må dette endres via Altinn, mener det er samme kontonummer som blir brukt hvis man får igjen skattepenger. Kan være greit å sjekke at dette stemmer selv om man får penger fra arbeidsgiver, barnetrygden blir vel sikkert også utbetalt til det kontonummeret som er oppgitt fra skattedirektoratet vil jeg tro.

Jeg stilte spørmålet på chaten til NAV nå, da jeg også skal ha hele felleskvoten, men den skal avbrytes i sommer med ferie. Jeg vet jeg skrev i ett felt tidsrommene felleskvoten skulle tas ut. Fikk dette svaret:

"Hvis arbeidsgiver bekrefter at mor skal ha ferie dag, og mor har notert hvilke dager hun skal ha ferie- skal det ikke være nødvendig å søke om utsettelse. Hvis arbeidsgiver ikke bekrefter ferien hennes, må hun søke om utsettelse"

Med andre ord er det avhengig av hva arbeidsgiver bekrefter når de sender inn inntektsopplysningene.

Når det gjelder kontonummer må dette endres via Altinn, mener det er samme kontonummer som blir brukt hvis man får igjen skattepenger. Kan være greit å sjekke at dette stemmer selv om man får penger fra arbeidsgiver, barnetrygden blir vel sikkert også utbetalt til det kontonummeret som er oppgitt fra skattedirektoratet vil jeg tro.
Takk for svar :)
Da sier jeg bare fra på jobben ang dato for ferie og at de må gi opplysninger om dette

Takk for svar :)
Da sier jeg bare fra på jobben ang dato for ferie og at de må gi opplysninger om dette
Ja, du skriver i tillegsopplysninger hvilke datoer du skal ha ferie, så må de datoene stemme overens med ferieopplysningene arbeidsgiver skriver på skjemaet for inntektsopplysninger :)

Når du skal ha ferie, og fører det slik må du også fylle ut skjema for utsettelse av foreldrepenger...for pga ferien må du utsette foreldrepengeperioden, for skjønner at du ikke skal ha foreldrepenger når du har ferie, fordi du da får feriepenger.
Jeg gjør det også slik, og fikk beskjed med NAV at jeg skulle gjøre slik som du har gjort....fikk papirene i retur, med beskjed om å fylle ut papirer for utsettelse...husker ikke nr.på skjema, men ligger på NAV sine sider.
Jeg drog til NAV for å fylle ut, for jeg ble så irritert....skjønte ingenting...og sa at jeg drar ikke herfra før dere har hjelpt meg med disse papierne...
....ok...hun var hyggelig hun, men hun måtte faktisk ringe å få hjelp til utfylling hun også....
Okej.....nå trodde jeg at alt var OK...meen lillejulaften fikk jeg enda en gang papirer fra NAV i retur....da manglet det underskrift fra arbeidsgiver på det skjemaet om utsettelse og ferie....faen...ble så forbannet....kan de ikke gjøre det på en enklere måte???
Så det du bør gjøre er å kontakte NAV, fulle ut det skjemaet og for all del, husk å få arbeidsgiver til å skrive under før du sender inn!!!

Jeg trodde jeg hadde gjort alt rett og i god tid....og jeg gjorde akkurat slik du beskriver....meeen neida...
NAV har FB-side og chat, du kan henvende deg dit også!!!

PS! Jeg tilhører januar, så har litt dårligere frist enn deg, men lykke til :-)

Håper jeg ikke har gjort deg mer forvirret, men hvem blir ikke det i denne NAV-jungelen :-/

Back
Topp