permisjons penger vs flytte til ny kommune

September16

Glad i forumet
mamma permisjon penger. Jeg er ansatt i en 100% stilling.er sykemeldt ut svangerskapet pga bekkenløsning
men flytter nå til en annen by. mister jeg krav på disse pengene da? noen sier jeg burde vente med å si opp jobben. Men må jo skifte fastlegen osv. hmmm

Er du sykemeldt eller har du svangerskapspenger? Tror i og for seg ikke det burde ha noe å si, du har vel samme rettigheter selv om du flytter?

mamma permisjon penger. Jeg er ansatt i en 100% stilling.er sykemeldt ut svangerskapet pga bekkenløsning
men flytter nå til en annen by. mister jeg krav på disse pengene da? noen sier jeg burde vente med å si opp jobben. Men må jo skifte fastlegen osv. hmmm
Om du har jobbet 6 av de siste 10 mnd så har du full opptjening, og sykemelding gir opptjening som om du jobber. Du har jo "opptjent" denne rettigheten, så kan aldri tenke meg at det har noe å si at du flytter!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg kommer til å flytte til ny kommune, -og nytt fylke.. Så lenge jeg er sykemeldt/ i permisjon og innenfor Norges grenser, så skal det vel ikke ha noe å si trodde jeg.. Får jo foreldrepenger så lenge man har jobbet/vært sykemeldt 6 av de siste 10 mnd.. :)

Prøv chatten NAV har på familiesiden, den er veldig enkel og kjapp:) det vil nok ikke ha betydning at du flytter, men om du sier opp jobben din kan d sikkert bli mye ekstra arbeid for deg dersom det er slik at du får vanlig lønn av arbeidsgiver (og at han får refusjon fra nav). Da må du ordne masse papirer osv selv..

Back
Topp