permisjons penger, *lang*

3nydeligesmå

Forumet er livet
for å få permisjons penger så må man ha jobbet de siste 5 av de siste 10mnd???
men de siste 5 mnd av hvilke 10 mnd??? mener de at du må jobbe i 5 mnd av hele svangerskapet som er på ca 10mnd?
eller er det de siste 5 av de siste 10mnd fra den datoen du ble gravid??

saken er at jeg er vikar nå, og skal være det frem til sommeren. etter sommeren vet jeg ikke hva jeg har av jobb(håper jo på fast, men) .. og jeg kan nok få være vikar etter sommeren og et eller annet sted, men problemet er at jeg har blitt tidlig sykemeldt i begge svangerskapene pga bekkenløsning. Så min store bekymring er om bekkene blir en liek stor plage denne gangen og jeg ikke klarer jobbe til jeg er 5mnd på vei, får jeg ikke perm penger da?? siden jeg ikke har en fast jobb å bli sykemeldt fra?
har jobbet i 4år til nå.

noen som vet??

du må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter[:)]  og ja, du får sykepenger. Jeg begynte i vikariatet mitt i oktober, vært sykemld siden feb/mars... er det enda...

Og de månedene trenger ikke være i strekk.

Dessuten er det kun de siste 3 av disse arb.månedene som teller for hvor mye permisjonspenger du får! Så jobb så mye som mulig den siste tiden av de 6 mnd man må ha.

ORIGINAL: * supermamma*

du må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter[:)]  og ja, du får sykepenger. Jeg begynte i vikariatet mitt i oktober, vært sykemld siden feb/mars... er det enda...

ok så jeg kan få sykepenger?? så da vil jeg da også få permisjons penger?

dytt

mener det er 4 uker en må ha jobbet for å få sykepenger, og sykepenger er grunnlag for fødselspenger ja[:D]

ORIGINAL: * supermamma*

mener det er 4 uker en må ha jobbet for å få sykepenger, og sykepenger er grunnlag for fødselspenger ja[:D]

tusen takk for svar. :D
da kan jeg senke skuldrene mine litt. :D

De mener:

10 mnd bakover i tid fra fødselen[;)] 6 av de 10 mnd må du ha vært i jobb[;)]

Sykmelding gjelder som "jobbing"

ORIGINAL: reimaTURBOtec

De mener:

10 mnd bakover i tid fra fødselen[;)] 6 av de 10 mnd må du ha vært i jobb[;)]

Sykmelding gjelder som "jobbing"

ikke fra fødselen, men fra permisjonen starter.Dvs for de fleste 3 uker før termin, men kan være opp til 12 uker før termin. Alt ettersom hva mor velger i forhold til permisjon.

Tenkte bare jeg ville nevne at du må ha vært i jobb/opparbeidet nytt grunnlag for sykepenger i minst 6 måneder sammenhengende hvis du har vært sykemeldt inntil et år....

Back
Topp