Permisjonsøknad/foreldrepenger

<3Babylykke<3

Flørter med forumet
Blir helt dårlig av tanken på å søke og alt det styret der. Har i tillegg 2 jobber jeg må fikse søknader fra.

Hvor mange av dere har søkt? Har skjønt at man må søke innen uke 31?

Må man ha bekreftelse på ternin fra lege el jordmor uansett etter uke 26?

Inntektsopplysningene fra jobben, sender dere det med søknaden eller sender jobben det utenom.

Gruer meg til å søke. Håper det går smertefritt :P

Jeg har printet ut papirene og sender i morge. Du kan søke etter fødselen om du ønsker, men best å være klar på forånd.
Du må legge ved terminbekreftelse fra jordmor/lege uansett.
Jeg ahr ikke fått noen papirer fra arbeidsgiver, nav ber om det direkte til arbeidsgiver når de får papirene.
Håper ikke jeg har gjort noe feil! Lykke til med søking :)

Jeg har søkt til arbeidsgiver jeg og de ordner resten med NAV. Det eneste jeg skal gjøre er å fylle ut ett NAV skjema når Lillebror er født og levere det til arbeidsgiveren min også ordner de alt med NAV.
Så jeg skal kun forholde meg til arbeidsgiver som er den som betaler ut lønna mi. (og det her er dobbeltsjekka flere ganger med jobben min, velger å stole på at de vet hva de gjør når de har sånn ca 4-5000 ansatte)

Har levert terminbekreftelse fra legen.

Jeg har søkt! Både til arbeidsgiver og Nav. Er ikke så vanskelig når en skal ta hele permisjonen på en gang, uten ferie inni da.. Men skal en ha ferie inni permisjonen og som meg ha gradert uttak må en faktisk fylle ut to skjemaer! Nå jobber jeg i nav da (dog ikke med forelderpenger) så jeg har jo relativt gode forutsetninger for å greie dette her. Så tror alt ble riktig... Venter i spenning på svar!
Nå utbetaler arbeidsgiveren min lønn til meg i permisjonen da, så ikke noe stress for meg, men skjønner at dere som skal få utbetalinger fra nav blir litt stressa...!

Jeg postet min igår. Var 31 uker på søndag ;) det står vel at man ikke skal søke før 6 uker før permisjon begynner, for ellers må man kanskje ettersende opplysninger..

Har to jobber og førte på begge. Vi tar permisjonen samlet så trengte bare søke på et skjema. Begge arbeidsgivere leverer inntektsopplysningene selv. Så jeg la bare ved terminbekreftelsen og lønnslipper. Håper alt er i orden! Deilig å få det i posten iallefall :)

Det er bare å hente papirer og sette igang. Greit ha litt tid på seg ;) Terminbekreftelsen må være datert etter uke 26 ja!

Søkte i uke 27 tll Nav. Arbeidsgiver har jeg bare gitt muntlig beskjed. På sykehuset fikk jeg et standardbrev med terminbekreftelse. Nav sender beskjed til arbeidsgiver om at de ønsker inntektsopplysninger. Fått beskjed om at alt er OK, og søknaden er klar til behandling=)

Back
Topp