permisjonfar?

Suzie <3

Forelsket i forumet
Lurer på om jeg skal ha perm 6 uker etter fødselen og la faren ta resten.. pumpe meg og begynne i jobb og ta en time ammefri som jeg har krav på..

Vil jo egentlig ikkje, sånn innerst inne, trur eg..
Nei eg er for tiden uten jobb, og vi vil ha mer igjen for at han går hjemme.. Jeg kan jo jobbe natt, ettersom ammingen da er mindre. og jeg vil kunne såve noe på dagen da de andre ungene er i barnehagen.

Jeg lurer også på om vi skal gjøre det på denne måten..men mister vi retten til de 12 ukene til far da?

eg har ikkje jobba meg opp retten til foreldre penger, som gjør at jeg vil få en gangsstønad frå Nav, da har eg 6 uker etter fødsel for å hente meg inn etter fødsel. far har ikkje krav på perm dersom du ikkje har krav på foreldrepenger, de 12 ukene falle vekk!

Ikkje lett å finna ut av koss ein ska jårr alt det der permisjons-styret nei..

Eg har ei venninna som fødte nå i juli, hu hadde tenkt å jårr det sånn som deg. Nå endte det opp med at hu fødte ein måned før tiå, og blei anbefalt av dei på sykehuset å ver hjemma med lillegutt i 12 uker. Sakte, sakte begynne det å nærma seg at hu ska tebake te jobb, og hu har vært på nogen kurs i forbindelse med jobben og alt nå og hu seie hu angre veldig nå -kjenne på den at det ikkje va lika lett å ver vekke fra lillegutt så tidlig likavel.

Men e nok veldig individuelt koss ein oppleve det å gå ut i jobb så tidlig då :) Og variere nok sikkert og litt alt itte ka jobb ein har og..

Back
Topp