Permisjonen ble plutselig veldig nære!

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Var til lege i dag på oppfølging av sykmeldingen min (har vært 30 % sykmeldt i tre uker). Ble sykmeldt 50 % frem til permisjonsstart, så nå har jeg plutselig bare 2,5 dag igjen på jobb!! Skal jobbe mandag, halve tirsdag og onsdag.. Uka etter har jeg to arbeidsdager før permisjonsstart, den ene dagen blir jo da sykmeldingsdag, mens den andre dagen skal jeg ta ut feriedag (bestemt på forhånd).. Så etter onsdag (altså om fem dager) skal jeg ikke mer på jobb før august 2014 - er det ikke sykt?? :O

Tror det er på tide å innse at babyen kan være her når som helst snart ;-)

Var til lege i dag på oppfølging av sykmeldingen min (har vært 30 % sykmeldt i tre uker). Ble sykmeldt 50 % frem til permisjonsstart, så nå har jeg plutselig bare 2,5 dag igjen på jobb!! Skal jobbe mandag, halve tirsdag og onsdag.. Uka etter har jeg to arbeidsdager før permisjonsstart, den ene dagen blir jo da sykmeldingsdag, mens den andre dagen skal jeg ta ut feriedag (bestemt på forhånd).. Så etter onsdag (altså om fem dager) skal jeg ikke mer på jobb før august 2014 - er det ikke sykt?? :O

Jeg synes også det er litt rart å tenke på at man ikke skal jobbe igjen før rundt om ett år! Men nå har jeg gått sykemeldt, hundre prosent fra mai da, så blir jo over ett år hjemme det. Blir vanskelig å komme seg igang igjen tenker jeg - om jeg finner meg en ny jobb :)

Tenker også på det med at baby kan være her når som helst egentlig, men samtidig føles det så lenge til i forhold til mange av dere som har så kort tid igjen til permisjon og termin. JEg må vente heeeeelt til 23. september med permisjon jeg (termin 14. oktober). Føles så eviglenge til!! :p

Oi, ja da er det ikke mange dagene/timene igjen på jobb!! Tenk såååååå stas at de kommer snart!! En dag igjen så er det september og vi er nestemann ut :D :D

Jeg synes også det er litt rart å tenke på at man ikke skal jobbe igjen før rundt om ett år! Men nå har jeg gått sykemeldt, hundre prosent fra mai da, så blir jo over ett år hjemme det. Blir vanskelig å komme seg igang igjen tenker jeg - om jeg finner meg en ny jobb :)

Tenker også på det med at baby kan være her når som helst egentlig, men samtidig føles det så lenge til i forhold til mange av dere som har så kort tid igjen til permisjon og termin. JEg må vente heeeeelt til 23. september med permisjon jeg (termin 14. oktober). Føles så eviglenge til!! :p

Sitter med samme følelse. Går ut i permisjon 22. sept. og det føles som en liten evighet til :P
Men skal bli veldig godt å være i permisjon i stedet for sykemeldt, det er sikkert og visst. Å være sykemeldt som gravid er ikke bare bare synes jeg. Føler folk skuler på meg når jeg sier jeg er sykemeldt o_O

Er det ikke litt deilig også da, å vite at det er så lenge til man skal på jobb igjen?
Kanskje bare jeg som misstrives sånn på jobb som gleder meg til å være så lenge vekke :P

Snart er de små her og hipp hurra for det! :binkybaby

Jeg har permisjon frem til juli, så tar jeg ut tre uker ferie samtidig som samboeren min begynner sin permisjon. Så jeg skal ikke på jobb igjen før i begynnelsen på augsut :) Blir vel litt justeringer om babyen blir født før termin, men har egentlig liten tro på det :P

Du skal se at du kommer fort etter. Termindato er jo ingen fasit, så du kan jo fort ende opp med å føde før meg som har termin 2. oktober da! Og med min flaks er alle dere med termin i midten av måneden ferdig med fødselen før jeg kommer så langt ;-)

Er det ikke litt deilig også da, å vite at det er så lenge til man skal på jobb igjen?
Kanskje bare jeg som misstrives sånn på jobb som gleder meg til å være så lenge vekke :p

Snart er de små her og hipp hurra for det! :binkybaby

Tja.. jeg mistrives ikke på jobb jeg da.. har hatt jobben min i 2,5 år - begynte som nyutdannet. Da var stillingen nyopprettet, og jeg har fått lov til å jobbe med så mange spennende ting, og vært med og bygd opp veldig mye i bedriften.. Så egentlig er det litt vemodig å skulle gi slipp på mye av det som jeg regner som "mitt". Jeg skal plutselig trekke meg helt tilbake og overlate alt til en vikar som har kun 4 ukers opplæring liksom.. Scary :P Men det tar vel ikke mange dagene før jeg har vent meg på det - så fort permisjonen begynner blir vel fokuset litt annerledes :-)

Tja.. jeg mistrives ikke på jobb jeg da.. har hatt jobben min i 2,5 år - begynte som nyutdannet. Da var stillingen nyopprettet, og jeg har fått lov til å jobbe med så mange spennende ting, og vært med og bygd opp veldig mye i bedriften.. Så egentlig er det litt vemodig å skulle gi slipp på mye av det som jeg regner som "mitt". Jeg skal plutselig trekke meg helt tilbake og overlate alt til en vikar som har kun 4 ukers opplæring liksom.. Scary :p Men det tar vel ikke mange dagene før jeg har vent meg på det - så fort permisjonen begynner blir vel fokuset litt annerledes :)
Skjønner at det føles litt rart og vemodig å være borte fra en jobb man trives i. Skulle ønske at det var den følelsen jeg satt med også, men jeg er bare 100% lettet over at det er lenge til jeg skal tilbake. Og når jeg skal tilbake så blir det evt. bare for en veldig kort periode som heter oppsigelsestid ;)

Skjønner at det føles litt rart og vemodig å være borte fra en jobb man trives i. Skulle ønske at det var den følelsen jeg satt med også, men jeg er bare 100% lettet over at det er lenge til jeg skal tilbake. Og når jeg skal tilbake så blir det evt. bare for en veldig kort periode som heter oppsigelsestid ;)
Du vet du kan si opp jobben i permisjonstiden også? Så fort du har fått innvilget permisjonspengene, så har du de hele permisjonstida selv om du sier opp jobben rett etterpå!
Det er det jeg må gjøre.. Og jeg gleder meg :D

Du vet du kan si opp jobben i permisjonstiden også? Så fort du har fått innvilget permisjonspengene, så har du de hele permisjonstida selv om du sier opp jobben rett etterpå!
Det er det jeg må gjøre.. Og jeg gleder meg :D
Ja, men jeg vil gjerne sikre meg en ny arbeidsplass først. Har ikke råd til å gå arbeidsledig når permisjonen er over :(
Har du begynt å kikke etter ny jobb allerede eller tar du det litt som det kommer? Jeg vil slappe av litt med ny baby og sånn før jeg begynner jobbsøkingen (det kan jo være en ganske stressende prosess). Kanskje jeg begynner å se hva som finnes når vi har passert nyttår.

Ja, men jeg vil gjerne sikre meg en ny arbeidsplass først. Har ikke råd til å gå arbeidsledig når permisjonen er over :(
Har du begynt å kikke etter ny jobb allerede eller tar du det litt som det kommer? Jeg vil slappe av litt med ny baby og sånn før jeg begynner jobbsøkingen (det kan jo være en ganske stressende prosess). Kanskje jeg begynner å se hva som finnes når vi har passert nyttår.
Jeg kikka litt og søkte litt på vårparten, men gikk ikke helt inn da, ettersom jeg visste jo at jeg var gravid :p
Men kommer til å ta opp letingen igjen til våren, føler ikke noe behov for å søke nå mens jeg går gravid, tror ikke så mange vil ansette en høygravid person akkurat :p Hehe..

Jeg kikka litt og søkte litt på vårparten, men gikk ikke helt inn da, ettersom jeg visste jo at jeg var gravid :p
Men kommer til å ta opp letingen igjen til våren, føler ikke noe behov for å søke nå mens jeg går gravid, tror ikke så mange vil ansette en høygravid person akkurat :p Hehe..
Nei, vi er nok ikke de mest atraktive jobbsøkerne akkurat nå :P

Nei, vi er nok ikke de mest atraktive jobbsøkerne akkurat nå :p
Hehe.. Nei, rart det der :p
Selv om det ikke er lov med diskriminering på bakgrunn av graviditet, så tror jeg ikke det har så mye å si, de har nok av andre grunner å ta av for å si at de har bedre kandidater til en jobb akkurat nå altså :)

Back
Topp