permisjon

Pompel og pilt

Forelsket i forumet
da har jeg regna og regna[:D]

har termin 6mars, og går derfor i permisjon 15 februar. skal ha full perm som blir 56 uker totalt, noe som gjør at all permisjon er ferdig 14 mars 2011. så har jeg 5 uker ferie til gode, og ender da opp i at permisjonen akkurat er ferdig til påskeferie. så etter påske er all ferie og perm ferdig, dvs 26april må jeg ha noen andre til å passe. hvis jeg får mamma til å passe slik at jeg kan jobbe i jula, vil jeg klare å kjøpe meg ett par uker til.

så da sitter jeg igjen med 1-2 mnd jeg må løse før nytt bhg år.
ideelt bør jeg ha tidlig ferie og tilvenne reka før bhg året begynner(hvis det lar seg gjøre) slik at jeg får roen til de tilvenningene jeg skal ha selv og ha tid til å gi reka en lang tilvenningsperiode.

hva tror dere damer om tankene mine?[:D]

Ikke verst hvis du klarer å jobbe innimellom slik at du klarer å strekke tiden! Mener og tror at du faktisk kan fordele dine egne uker også - les på nav! [;)] Synes jeg leste et eller annet der...
MIN jobb kan jeg ikke dele slik (kontor...).
Man har jo selvsagt kontantstøtta også, så hvis man klarer å spare litt penger, så er det jo fullt mulig å gå hjemme til barnehageoppstarten i august 2011.

ORIGINAL: Grete71

Ikke verst hvis du klarer å jobbe innimellom slik at du klarer å strekke tiden! Mener og tror at du faktisk kan fordele dine egne uker også - les på nav! [;)] Synes jeg leste et eller annet der...
Man har jo selvsagt kontantstøtta også, så hvis man klarer å spare litt penger, så er det jo fullt mulig å gå hjemme til barnehageoppstarten i august 2011.

Det eneste som er kjedelig med den er at om barnet er født tidlig i en mnd får man ikke første kontantstøtteutbetaling før slutten av mnd etter...

Du må ikke glemme at far skal ha 10 av de 56 ukene da. Mor har krav på ni uker, far på ti, og resten kan dere dele etter ønske.

ORIGINAL: Tre blir fire

ORIGINAL: Grete71

Det eneste som er kjedelig med den er at om barnet er født tidlig i en mnd får man ikke første kontantstøtteutbetaling før slutten av mnd etter...

Nei, så da må man evt. spare seg opp en liten buffer...[:)]

ORIGINAL: SondreMamma

Du må ikke glemme at far skal ha 10 av de 56 ukene da. Mor har krav på ni uker, far på ti, og resten kan dere dele etter ønske.

DET vet jeg[:D]

det handler ikke om når JEG skal tilbake på jobb, men hvor lenge reka kan gå hjemme. hvis jeg f.eks får til en løsning der jeg går tilbake på jobb tidligere og jobber kanskje to dager i uken, og mamma kanskje kan ha reka de to dagene så tror jeg at jeg får det til.

JEG synes nemlig at det er litt godt at reka kan gå selv og kanskje si noen ord før bhgstart for at h*n og skal ha noe utbytte av bhg. samtidig som jeg ser at kanskje det ikke er så ille å starte før den store seperasjonsangsten....vet ikke. kommer an på hvordan reka er,.... og så er det jo og det at jeg kvir meg til å ha en tilvenning og komme meg gjennom den, for at det så skal gå en mnd og så skal vi ha ferie og så er det på an igjen i august. var slik med mini. han begynte i midten av april, og det gikk supert, men når vi kom tilbake etter ferie var det verre enn når han begynte i april[&:]

Back
Topp