Permisjon

Spita

Flørter med forumet
♡Oktoberskattene 2026♡
Hei,

Går dere for 80 eller 100% permisjon, og hvorfor? :happy::Heartpink Sist tok jeg 100%, men 1 mnd ulønnet. Usikker hva jeg skal gjøre denne gangen…..

Forrige svangerskap lønnet det seg med 100%, men nå når det skal være tilnærmet likt økonomisk så er jeg litt usikker. Sist fordelte vi også permisjonen likt 50/50, men med januarbarn tok vi noen ekstra måneder ulønnet. Må se hva vi gjør denne gangen, men vil i hvert fall ikke tilbake på jobb etter kun 6 mnd. Hvor lenge tenker du/dere å ta ut permisjon, og hvordan fordele det med far/medmor?

Her tenker vi 100%, rett og slett fordi vi har veldig høyt boliglån og ikke har råd til å tape noe særlig med penger… jeg tenker å ha hele fellesperioden ☺️ både fordi jeg vil og han synes det er greit og fordi vi taper mer i lønn på at han tar større del (lønn blir kun kompensert for opp til en viss lønn…). Også ser vi for oss at det passer best mtp amming.

Tenker å starte med min del og så på et tidspunkt gå over til at vi har noen uker hvor vi har noen dager perm hver før han tar alt på slutten. Bare for å strekke tiden man kan gå litt hjemme for min del :)

Jeg var litt forvirret da jeg svarte på generell.
Vi tar 80%. Vi er ikke helt sikker på fordeling enda, men han tar nok ut mest.

Vi har økonomi slik at det akkurat går rundt. Samtidig prøver vi på to kjappe, og hvis det går etter planen går jeg fra mammapermisjon og så nesten rett ut i ny mammaperm.

Vi velger 80 denne gangen også. Vil strekke ut permisjonen så lenge jeg kan. Jeg skal ta alt av felles og holde meg hjemme så lenge jeg kan :laughing001

Okei, takk for delinger. Kanskje greit å se på om det man får utbetalt dekker utgifter ja det må jeg sjekke :happy:

Har så lyst å ta 80, men er redd for økonomien. Vi må rett og slett regne litt.

Back
Topp