Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ved 100%: Mor har 15 uker, far har 15 uker og dere har en fellesperiode på 16 uker som dere kan dele mellom dere eller en av dere kan ta hele perioden. De første 6 ukene etter fødsel er forbeholdt mor, resten kan du egentlig gjøre som du vil med. Det er noen aktivitetskrav osv, men det må man nesten lese seg opp på selv i forhold til hva man velger. Står masse om dette på nett så bare å google, eller så er det en gruppe på fb som heter «nav i forbindelse med fødsel og tiden etter» som er ganske kjekk.Hei.
Jeg har ikke lest meg opp på permisjon i det hele tatt. Må starte etter sommeren. (Termin i November)
Hva er alternativene? Hva MÅ far ha av uker? Og kan det deles opp - med mor feks 100% permisjon de første 2-3 mnd. Og så gå over i ordning hvor mor har f.eks. jobb én dag i uken og far tar da tilsvarende dag i perm? Det hadde vært veldig praktisk i vår familie med vårt arbeid. Hvor leser jeg om dette, NAV? Takk
Vi var i samme situasjon med første barn. Da fikk jeg hele permisjonen siden far ikke hadde rettigheter i Norge jeg reiste mye til han i permisjonen og det fungerte fintLurer på korleis det er når man ikkje bur med barnefar (han bur i eit anna land). Han er engasjert og eg kjem til å være ein del av tida hos han. Men situasjonen gjer at vi bur i to forskjellige land. Er det då slik at eg kan ta heile permisjonen sjølv? Nokon som veit?
Oki! Fint å vite at man kan løyse det slik og takk for svarVi var i samme situasjon med første barn. Da fikk jeg hele permisjonen siden far ikke hadde rettigheter i Norge jeg reiste mye til han i permisjonen og det fungerte fint