Permisjon

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Flere som har begynt å tenke på permisjon? 80 eller 100? Satse på bhg plass fra våren, eller vente til august?

Bor i utlandet og her har jeg allerede søkt om barnehageplass fra september 2023. Håper jeg får plass, da det er vanskelig å få og en må være tidlig ute (helst søke før en er 12 uker på vei).
Får permisjon i 15 uker, men tenker jeg skal ta ulønnet perm til barnet er 6 måneder.

Blir 80% her som sist, og oppstart i august. Mannen min jobber i skoleruta, så har ferie/avspasering 15.juni-15.august. Helt gull!

Tror vi blir å ta 80, for å være lengst mulig hjemme. Ulønnet perm er så utrygt føler jeg, mister jo retten til sykepenger etter en måned blant annet. Tok 100+1mnd ulønnet med første, og 80% med andremann. Da hadde vi også gradert uttak mot slutten, så det ble en fin overgang fra jeg begynte å jobbe og far overtok hjemme

Kjører 100% her. Har 5 uker ferie inni der og, så regner med jeg begynner i jobb igjen over nyttår da.. kanskje noen dager ulønnet hvis baby blir født tidlig (noe den garantert blir)

100% også har jeg «ulønna perm» dvs, jobber kun helgene mine fredag&lørdag hver 10 uke( mister da ikke rettigheter på sykepenger). Går hjemme ca 1 år, så ferie , og fra juni går far ut i gradert perm pluss ferie :) så bhg fra August <3

Vi kommer til å velge 80%. Ønsker å være så lenge som mulig hjemme med den lille og oppstart i bh i august :love017 ønsker ikke å ta ut ulønnet perm.

Tror kanskje vi går for 80. Jeg er lærer, og med min ferie og samboer tar ut 2 uker på våren kommer vi oss til skoleslutt 2024 slik at barnet kan starte august 2024. Men har ikke snakket så mye med samboer enda om det. Vet ikke om han vil gå hjemme 5-6 mnd heheh

Vurderer veldig frem og tilbake! Men tror det skal ganske mange mnd ulønnetpermisjon før det lønner seg å ta 80% mtp. både pensjon og lønn og alt! Så er veldig usikker!

Hvis alt går bra er dette planen: Jeg satser på 100% permisjon. Hvis jeg jobber litt gradert innimellom (med besteforeldre som barnevakt) og tar ut full ferie i både 2023 og 2024 (jeg forstår det sånn at man nå kan ta ut fem uker ferie innimellom permisjonen) så holder det fram til august 2024. Jeg har også en del avspaseringstid som jeg kan flekse med, med mindre den blir brukt opp på pauser i løpet av svangerskapet.

Back
Topp