Permisjon

Masala

Juni12s humørspreder
VIP
Julibarna2014
Noen som er gode på regler osv her?
Skal mest sannsynlig ha planlagt ks. Har i dag søkt permisjon med ul-termin, da dette er den eneste jeg har frem til kontrolltimen i april. Lønner det seg da å endre til ks dato?
Tar folk ut ferie inni permisjonen, eller på slutten? Jeg har arb.jul, så dersom jeg er i permisjon da, får jeg helligdagstillegg i permisjon, dersom jeg tar ferie da, får jeg vel ikke dette?
 
Noen som er gode på regler osv her?
Skal mest sannsynlig ha planlagt ks. Har i dag søkt permisjon med ul-termin, da dette er den eneste jeg har frem til kontrolltimen i april. Lønner det seg da å endre til ks dato?
Tar folk ut ferie inni permisjonen, eller på slutten? Jeg har arb.jul, så dersom jeg er i permisjon da, får jeg helligdagstillegg i permisjon, dersom jeg tar ferie da, får jeg vel ikke dette?
Når det gjelder foreldrepenger så skal det ihvertfall brukes dato for planlagt keisersnitt, men så lenge du ikke har fått dato, så kan du jo ikke gjøre noe med det enda.
Jeg tar ut ferie i permisjonen fordi jeg får opp feilmelding på foreldrepenger kalkulatoren hvis jeg prøver å legge inn ferie på slutten.
Du vil nok ikke få helligdagstillegg hvis du legger ferien i jula nei, men den kan jo tas ut når som helst. Jeg kommer bare til å skrive inn noen uker på høsten og en etter nyttår.
 
Grunnen til at man får "feil" når man legger inn ferie er at man er ferdig med permisjonen. Hva du gjør da bryr ikke nav seg om, det må du avtale med arbeidsgiver. Og mannen må søke utsettelse av oppstart av sin del fordi han skal jobbe.

Ang ferie på slutten må dere være obs på at dere mister rettigheter når dere er tilbake! Med rettigheter mener jeg f.eks mulighet for å velge egenmelding og ved sykdom. Jeg bara siterer det jeg fikk beskjed om fra lønningskonret her:

Når du nevner det med ferie, så bør du også være obs på at du kan miste rettigheter dersom du legger ferien til slutten av permisjonen, fordi under ferie så har du i prinsippet ikke lønn, men feriepenger. For å være sikret rettigheter v/f.eks sykdom så ville jeg tatt ut ferien et bestemt tidsrom , og sørget for at de siste ukene av permisjonstiden er lønnet foreldrepermisjon.

Om feriepengene skal telles som jobbing må dere ha avtalt å starte på i jobben og jobbe minst én dag før de kav gi ut i ferie og ferien tells som lønn. (eller legge ferien i mellom, så dere avslutter med foreldrepenger).
 
Som fylkeskommunalt ansattelister jeg ikke rettigheter ved ferie og permisjon uten lønn - også over lengre tid. Det var gledelig nyhet for min del!
 
Som fylkeskommunalt ansattelister jeg ikke rettigheter ved ferie og permisjon uten lønn - også over lengre tid. Det var gledelig nyhet for min del!
Wow så flott, det gjør jo ting veldig mye lettere med alt dette :happy: kan legge til at svaret jeg fikk over er fra kommunen (kommunalt ansatt).
 
Back
Topp