permisjon

En tråd i 'Januar 2022' startet av Moskus, 25 Sep 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Moskus Blir kjent med forumet

Lurer på om dere som velger 100% permisjon og velger noe ulønnet permisjon. Er det bedre økonomisk å velge 80% og ikke ulønnet permisjon, eller å velge 100% og ta TO mnd med ulønnetpermisjon sånn at permisjonen er like lenge?

2. Frkd Glad i forumet ❤Januarlykke 2022❤

Jeg gjorde det forrige permisjon og sparte mange tusen på det. Jeg la av ca 20 % av foreldrepengene hver måned :) i tillegg hadde jeg mulighet på den å arbeide ekstra i den ulønna permisjonen når samboeren var hjemme (han jobba skift).

• Enig Enig x 1
  3. FrkIngrid Blir kjent med forumet Februarlykke 2022❄️

Satt akkurat og så på det. Sjekket på nav sine sider og der sto det at man får mer utbetalt totalt ved å velge 100% permisjon. Har ikke orket regne på det, så vet ikke hvorfor eller hvordan…

4. Itsgonnabe3 Gift med forumet It's gonna be May 2019 ❤Januarlykke 2022❤ Februarlykke 2022❄️

For de aller fleste vil 100% og ulønna lønne seg rent økonomisk

5. Madel188 Forelsket i forumet Marsboerne 20 18 ❤Januarlykke 2022❤

Jeg er så i tvil hva man skal velge! Vi kommer til å prøve å få barnehage plass fra januar, og da er det kjedelig om vi har mer permisjon tilgode og kunne hatt mer penger når vi har hjemme. Hvis vi tar 100% så har vi permisjon til desember en gang og ender i værste fall med 6 mnd permisjon uten lønn. Hvis vi velger 80% så får vi 10 uker mer permisjon og har ulønna i 4 mnd istedenfor. Klarer ikke helt å se hvordan det vil lønne seg med 10 uker ekstra permisjon uten lønn rent økonomisk egentlig.

6. Moskus Blir kjent med forumet

hadde du mange mnd ulønnet permisjon?

7. Frkd Glad i forumet ❤Januarlykke 2022❤

Husker ikke helt, dessverre. Men maks 4 mnd:playful:

8. Dolly88 Forelsket i forumet ❤Januarlykke 2022❤ Julibaluba 2017

Tok 80% sist gang, var veldig greit å få lønn nesten hver mnd for å få lenger permisjon, fødde litt før tiden, så jeg.hadde 2 mnd uten lønn.
    Hvis du tar 80% må også samboer ta 80%, så denne gangen skal vi nok ta 100% og prøve å spare og så noen måneder uten lønn. :happy:

9. Bkno6597192 Andre møte med forumet

De aller fleste tar vel også ut ferie som de har spart fra jobben. Jeg tar 80% og når min og partner sin permisjon er over så blir det fem uker ferie. Det holder akkurat til barnehagestart i januar 2023
    Da blir det ingen måneder/ uker uten lønn på oss.

• Enig Enig x 1

Del denne siden