Permisjon

Bonapple

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei,
Håper noen kan svare på dette spm.
Nå jobber jeg i en 50% stilling. 3 dager i uka. (Mandag, torsdag og fredagen ene uken - mandag, fredag og lørdag andre uken). Hvordan blir permisjonen delt opp da? Må jeg ta 100% permisjon, eller kan jeg ta 50% permisjon på de dagene jeg jobber for å få dratt permisjonen lenger uten å "tape" penger?
- håper jeg ordla meg rett nå :p

Foreldrepengene regnes ut fra lønnen din de siste 3 mnd før permisjonsstart, og omgjøres til en dagsats gjennom permisjonen. Som vil si, hvis du utsetter permisjonen på noe vis uansett hvordan, så vil du få mindre utbetalt i mnd. Da får du utbetalt denndagsatsen de dagene du er registrert med permisjon. Slik du tenker tror jeg man faktisk må jobbe de dagene man utsetter, men nå kan man utsette permisjon med ulønnet permisjon som man måtte ønske, og da må man jo ikke gjøre noe - men du får fortsatt mindre utbetalt pr uke/mnd, men joda du får jo dradd den lønnede permisjonen ut, men du får det samme utbetalt bare over en lengre periode i stedet :bookworm:

Foreldrepengene regnes ut fra lønnen din de siste 3 mnd før permisjonsstart, og omgjøres til en dagsats gjennom permisjonen. Som vil si, hvis du utsetter permisjonen på noe vis uansett hvordan, så vil du få mindre utbetalt i mnd. Da får du utbetalt denndagsatsen de dagene du er registrert med permisjon. Slik du tenker tror jeg man faktisk må jobbe de dagene man utsetter, men nå kan man utsette permisjon med ulønnet permisjon som man måtte ønske, og da må man jo ikke gjøre noe - men du får fortsatt mindre utbetalt pr uke/mnd, men joda du får jo dradd den lønnede permisjonen ut, men du får det samme utbetalt bare over en lengre periode i stedet :bookworm:
Hmmm, permisjonskabalen altså :wtf: Hadde egentlig tenkt å prøve å få til en uke ulønnet per mnd hver mnd i permisjonen (tilsaman 8uker) men er nesten bedre å bare jobbe 8 lørdager feks enn å ta ulønnet i 2 mnd. Mister ingen rettigheter heller da. Går bare ned i stilling frem til far tar permisjon - så fremt det er ok for sjefen såklart.

Back
Topp