Permisjon

Nei, er det nødvendig å søke så tidlig..? Eneste jeg ser er at man må varsle arbeidsgiver minst 3 mnd før man går ut i permisjon, men ikke søke om selve permisjonen. Så jeg har valgt å utsette dette en stund til :p
 
Søkte ved første mulige dag! Redd for å glemme det, eller om det blir noe tull får jeg vite det tidlig.
Liker ikke at slikt henger iver meg. Dessuten var det enkel sak, da vi vet hvordan vi vil forsene permisjonene.
Fikk overført 3 ferieuker til nesteår ogsåo_O
 
Jeg begynner i ny jobb 1. juni, og venter fortsatt på å få signert kontrakt. Så får ikke søkt før den er i orden, men det går nå radig nå. :)

..når det er sagt; jeg har forstått det rett når det er de 3 siste mnd før perm som gjelder som grunnlag for permisjonspenger? Isåfall så går det så akkurat hos meg :hilarious:
 
Søkte ved første mulige dag! Redd for å glemme det, eller om det blir noe tull får jeg vite det tidlig.
Liker ikke at slikt henger iver meg. Dessuten var det enkel sak, da vi vet hvordan vi vil forsene permisjonene.
Fikk overført 3 ferieuker til nesteår ogsåo_O
Sniker
De behandler uansett ikke søknaden før tidligst 4 uker før, så om det er noe tull får du uansett ikke vite det før da :)
 
Sn
Jeg begynner i ny jobb 1. juni, og venter fortsatt på å få signert kontrakt. Så får ikke søkt før den er i orden, men det går nå radig nå. :)

..når det er sagt; jeg har forstått det rett når det er de 3 siste mnd før perm som gjelder som grunnlag for permisjonspenger? Isåfall så går det så akkurat hos meg :hilarious:
Sniker
Man går ut i permisjon 3 uker før termin også, så hvis du har termin etter 21. September går det :rolleyes:
 
Sniker
De behandler uansett ikke søknaden før tidligst 4 uker før, så om det er noe tull får du uansett ikke vite det før da :)
Fikk faktisk vite at ikke alt var riktig. Mulig NAV ikke behandler søknad før 4 uler før, men det gjør arbeidsgiver. Så fikk beskjed med en gang at ikke søknaden var riktig.
 
Termin 19. september, så det er jo sikkert på håret at det akkurat ikke er lenge nok? Selv om jeg da går ut mot en helg? :nailbiting:
Jeg ville hørt med nav, for de tar vel de 3 første kalendermåned før permisjon.
 
Fikk faktisk vite at ikke alt var riktig. Mulig NAV ikke behandler søknad før 4 uler før, men det gjør arbeidsgiver. Så fikk beskjed med en gang at ikke søknaden var riktig.
Min søknad ble aldri behandlet av arbeidsgiver, så for deres del kan jeg ikke svare, men nav behandler ikke før 4 uker før permisjon da det er det tidligste arbeidsgiver har lov til å sende inn inntektsmelding :)
 
Jeg har søkt om foreldrepenger hos NAV. Gjorde det denne uken. Skal sende søknad om foreldrepermisjon med lønn til arbeidsgiver uka som kommer, tenker jeg. Greit å ha det gjort i god tid før sommerferien.

Må bare presisere at søknaden til NAV ikke har noe med selve permisjonen fra jobben å gjøre, kun foreldrepengene og det er søknaden om foreldrepenger man får svar på fire uker før permisjonsstart. Jeg må sende en annen søknad eller melding om foreldrepermisjon til min arbeidsgiver.
 
Er helt blank. Hva må man søke om og hvordan gjør man det?
Sniker
Arbeidsgiver har ofte ett standardskjema der du fyller inn når termin er, når permisjonen starter og om du skal ha ferie midt inni permisjonen. Du må også velge om du skal ha 100% eller 80% dekning. Denne må arbeidsgiver få seneste 3 mnd før permisjonen starter.

Nav skal også ha en søknad. Denne finner du på nav.no. Denne anbefales å sende inn 9-6 uker for permisjonsstart. De behandler likevel ikke søknaden før tidligst 4 uker før permisjonsstart siden det er først da arbeidsgiver har lov til å sende inn inntektsopplysninger :)
 
Sniker
Arbeidsgiver har ofte ett standardskjema der du fyller inn når termin er, når permisjonen starter og om du skal ha ferie midt inni permisjonen. Du må også velge om du skal ha 100% eller 80% dekning. Denne må arbeidsgiver få seneste 3 mnd før permisjonen starter.

Nav skal også ha en søknad. Denne finner du på nav.no. Denne anbefales å sende inn 9-6 uker for permisjonsstart. De behandler likevel ikke søknaden før tidligst 4 uker før permisjonsstart siden det er først da arbeidsgiver har lov til å sende inn inntektsopplysninger :)
Det er forskjellig når arbeidsuker vil ha søknaden om permisjon :) forrige gang måtte jeg søke 6 uker før, mens denne gangen var det kun 4 uker før. Man skal derimot gi beskjed om at permisjon skal avvikles 12 uker før oppstart :)
 
Back
Topp