Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er lektor og fikk barn i mai 2018. Da hadde far kun 10 lovfesta uker papperm da, men noenlunde likt blir det jo.Hvordan gjør dere det?
Synes det var vanskelig å legge den kabelen.. Jeg regner ikke med vi får barnehageplass før i august 2021, og ønsker å ha henne hjemme til august også. Jeg er lærer, så sommerferien er jo dekket. Tenker 100% utbetaling.
Kan man som mor f.eks jobbe mars og april, men så ta ulønna permisjon i mai og juni OG søke om kontantstøtte? eller kan man ikke ha vært i jobb før man søker kontantstøtte?Jeg er lektor og fikk barn i mai 2018. Da hadde far kun 10 lovfesta uker papperm da, men noenlunde likt blir det jo.
Fødsel i midten av mai
La inn 4 uker og 1 dag ferie som vanlig i juli
Avtalte med arbeidsgiver at jeg fikk de resterende 4 feriedagene når min permisjon var slutt.
Permisjonsslutt etter innlagt ferie ble ca 21 februar, så trekk fem uker fra det da med den nye pappapermordningen
Jeg tok så ulønnet frem til starten av april før pappa tok over med sine 10 uker som strakk seg frem til jeg gikk på ferie 22 juni.
siden pappa nå har 15 uker, blir det jobbstart i begynnelse/midten av mars dersom pappapermen skal være ferdig til du går på sommerferie.
Greit å vite:
Barnehagen begynner ofte ikke innkjøringen før over halvveis i august. For oss ble det derfor 1 uke vi ikke hadde tenkt på, da jeg hadde planleggingsdager hele uka før barnehageinnkjøringsuka. Nå ved neste barn skal vi spare ei uke pappapermisjon slik at pappa blir hjemme med barnet den uka jeg må på jobb før barnehagestart. Vi hadde et evig styr med barnepass den uka..
Du kan søke om kontantstøtte i mai 2021 selv om du har barnehageplass fra august 2021. da vil du få utbetalt kontantstøtte (7500kr i måneden) i juni, juli og august, det er 22500kr som kommer godt med etter 2-3 måneder ulønnet tidligere på året.
Ingen problem å jobbe før ulønnet permisjon. Du får kontantstøtte så lenge barnet ikke går i barnehage. Fra måneden barnet fyller 13 måneder til og med måneden barnet fyller 23 måneder. Det vil si at du ikke får kontantstøtte de månedene barnet fyller 1 og 2 år.Kan man som mor f.eks jobbe mars og april, men så ta ulønna permisjon i mai og juni OG søke om kontantstøtte? eller kan man ikke ha vært i jobb før man søker kontantstøtte?
Ja, det kan jeg skjønne at de ikke blir så begeistret for men det er noe sånt vi må gjøre hvis ungen ikke får plass i barnehage før i august, og pappaen jobber på sjøen og er borte annenhver månedIngen problem å jobbe før ulønnet permisjon. Du får kontantstøtte så lenge barnet ikke går i barnehage. Fra måneden barnet fyller 13 måneder til og med måneden barnet fyller 23 måneder. Det vil si at du ikke får kontantstøtte de månedene barnet fyller 1 og 2 år.
eneste problemet er vel at veldig mange arbeidsgivere ikke blir videre begeistret for å ha deg på jobb i 1-2 måneder og at du så blir borte en stund igjen - det gjør det jo litt vanskelig med vikar..
Jeg er ikke sikker på at du har rett på ulønnet permisjon etter du har startet i jobb igjen.. Vet nav nevnte noe om dette sist til meg, men tror det varierer litt. Så avklar det med arbeidsgiver i god tid vertfallJa, det kan jeg skjønne at de ikke blir så begeistret for men det er noe sånt vi må gjøre hvis ungen ikke får plass i barnehage før i august, og pappaen jobber på sjøen og er borte annenhver måned
Jeg er lektor og fikk barn i mai 2018. Da hadde far kun 10 lovfesta uker papperm da, men noenlunde likt blir det jo.
Fødsel i midten av mai
La inn 4 uker og 1 dag ferie som vanlig i juli
Avtalte med arbeidsgiver at jeg fikk de resterende 4 feriedagene når min permisjon var slutt.
Permisjonsslutt etter innlagt ferie ble ca 21 februar, så trekk fem uker fra det da med den nye pappapermordningen
Jeg tok så ulønnet frem til starten av april før pappa tok over med sine 10 uker som strakk seg frem til jeg gikk på ferie 22 juni.
siden pappa nå har 15 uker, blir det jobbstart i begynnelse/midten av mars dersom pappapermen skal være ferdig til du går på sommerferie.
Greit å vite:
Barnehagen begynner ofte ikke innkjøringen før over halvveis i august. For oss ble det derfor 1 uke vi ikke hadde tenkt på, da jeg hadde planleggingsdager hele uka før barnehageinnkjøringsuka. Nå ved neste barn skal vi spare ei uke pappapermisjon slik at pappa blir hjemme med barnet den uka jeg må på jobb før barnehagestart. Vi hadde et evig styr med barnepass den uka..
Du kan søke om kontantstøtte i mai 2021 selv om du har barnehageplass fra august 2021. da vil du få utbetalt kontantstøtte (7500kr i måneden) i juni, juli og august, det er 22500kr som kommer godt med etter 2-3 måneder ulønnet tidligere på året.
JaSå man får kontantstøtte i august selv om barnet begynner i bhg da?
Enig med deg at det bør avklares i god tid! Eg måtte gå til forbund sist og då fekk eg ulønna permisjon sjølv om eg hadde jobba ein periode. Arb.giver ville ikkje gitt meg det elles, men forbund meinte at eg hadde rett på det.Jeg er ikke sikker på at du har rett på ulønnet permisjon etter du har startet i jobb igjen.. Vet nav nevnte noe om dette sist til meg, men tror det varierer litt. Så avklar det med arbeidsgiver i god tid vertfall