Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er lektor og fikk barn i mai 2018. Da hadde far kun 10 lovfesta uker papperm da, men noenlunde likt blir det jo.Hvordan gjør dere det?
Synes det var vanskelig å legge den kabelen.. Jeg regner ikke med vi får barnehageplass før i august 2021, og ønsker å ha henne hjemme til august også. Jeg er lærer, så sommerferien er jo dekket. Tenker 100% utbetaling.
Kan man som mor f.eks jobbe mars og april, men så ta ulønna permisjon i mai og juni OG søke om kontantstøtte? eller kan man ikke ha vært i jobb før man søker kontantstøtte?Jeg er lektor og fikk barn i mai 2018. Da hadde far kun 10 lovfesta uker papperm da, men noenlunde likt blir det jo.
Fødsel i midten av mai
La inn 4 uker og 1 dag ferie som vanlig i juli
Avtalte med arbeidsgiver at jeg fikk de resterende 4 feriedagene når min permisjon var slutt.
Permisjonsslutt etter innlagt ferie ble ca 21 februar, så trekk fem uker fra det da med den nye pappapermordningen
Jeg tok så ulønnet frem til starten av april før pappa tok over med sine 10 uker som strakk seg frem til jeg gikk på ferie 22 juni.
siden pappa nå har 15 uker, blir det jobbstart i begynnelse/midten av mars dersom pappapermen skal være ferdig til du går på sommerferie.
Greit å vite:
Barnehagen begynner ofte ikke innkjøringen før over halvveis i august. For oss ble det derfor 1 uke vi ikke hadde tenkt på, da jeg hadde planleggingsdager hele uka før barnehageinnkjøringsuka. Nå ved neste barn skal vi spare ei uke pappapermisjon slik at pappa blir hjemme med barnet den uka jeg må på jobb før barnehagestart. Vi hadde et evig styr med barnepass den uka..
Du kan søke om kontantstøtte i mai 2021 selv om du har barnehageplass fra august 2021. da vil du få utbetalt kontantstøtte (7500kr i måneden) i juni, juli og august, det er 22500kr som kommer godt med etter 2-3 måneder ulønnet tidligere på året.