Permisjon...

Mamma40

Betatt av forumet
Har dere søkt om permisjon?
Hvordan har dere fordelt den mellom dere?

Jeg har søkt. Vi har fordelt det slik at jeg tar hele felles perioden og han tar sin pappa perm. Jeg skal jobbe 20% fra 6uker etter fødsel, og siden han jobber lørdager så tar han sin "lørdag" den dagen jeg jobber. Slik klarer vi oss med permisjon frem til slutten av mai 2021.

Har søkt. Fordelt den med at jeg tar min pluss felleskvoten. Så ferie og så 1 år ulønnet. Så tar pappa sin litt innimellom i gradert og litt senere. Satser på bsrnehagestart høsten 2022.

Vi har valgt 100% og jeg tar først mammakvoten, så 4 uker ferie før jeg begynner på fellesperiden og tar hele den. Så tar samboer sin del av permisjonen. Håper på bhg start mars/april 2021. Da er baby ca 11 mnd. Har ikke råd til å gjøre det på noe annet vis, men her har bhg to inntak i året heldigvis:happy:

Jeg tar min kvote + ferie + en del av felles. Han tar så kvoten sin + ferie + 6 uker av felles. Da har vi kommet oss til sommerferien 2021, og jeg har ferie frem til skolestart (er lærer):) Tar 80% for å unngå ulønnet permisjon.

Blir barnehagestart høsten 2021. Orker ikke to innkjøringer (vår + høst) i barnehagen:p

Vi har valgt 100%, jeg tar min perm + 5 uker ferie + fellesperioden, og tar ca 8uker ulønnet før far tar sine 15uker. Da kommer vi til min lærerferie starter. Så blir det barnehage august 2021 :happy:

Jeg skal ha min del + fellesperioden + ferie og ulønnet permisjon, så skal pappan ha sin del de siste mnd før barnehagestart i august 2021 :happy: med første begynte han i bhg når han var 11 mnd, veldig glad for at jeg kan gå lenger hjemme denne gangen :Heartpink

100% dekning. Jeg tar noe ulønnet permisjon før far tar over 04.01.2021, og har permisjon helt til sommerslutt for skoler. Deler fellesperioden :Heartbigred

Jeg tar min del+fellesperiode+ferie som blir fram til nyttår. Så skal han ha to dager pappaperm i uka fram til sommeren, mens jeg skal jobbe 40%. Da slipper jeg å gå helt ulønnet og mister ikke sykepengeordninger etc. Så blir det barnehage august 21.

Jeg tar min del+fellesperioden+4 uker ferie+3uker ulønna. Så tar far sin del, så er det sommerferie (er lærer).

Snakket med NAV og de understreket at far må søke 4-6 uker før min- og fellespermisjonen er slutt, om å utsette hans perm pga arbeid. Dvs før jeg begynner på den ulønna delen. Ellers kan vi miste samme antall dager av hans perm som jeg tar ulønna.

Det var nytt for oss, så jeg er glad han fra NAV sa det uten videre i telefonen.

Jeg tar min del+fellesperioden+4 uker ferie+3uker ulønna. Så tar far sin del, så er det sommerferie (er lærer).

Snakket med NAV og de understreket at far må søke 4-6 uker før min- og fellespermisjonen er slutt, om å utsette hans perm pga arbeid. Dvs før jeg begynner på den ulønna delen. Ellers kan vi miste samme antall dager av hans perm som jeg tar ulønna.

Det var nytt for oss, så jeg er glad han fra NAV sa det uten videre i telefonen.

Trodde regelen var at far må ha søkt senest dagen før mor har siste dag med foreldrepenger?

Vedlegg

• Screenshot_20200211-200353_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200211-200353_Samsung Internet.jpg
    24,7 KB · Visninger: 9
Trodde regelen var at far må ha søkt senest dagen før mor har siste dag med foreldrepenger?

Ja det stemmer. Jeg tror det er det som menes over her og. :)

Mange som tenker på permisjonen som en del, men det er kun den lønnede som NAV har noe med

Ikke søkt foreløpig, begynner vel å bli på tide :) vi bor i Oslo og orker ikke engang prøve å få BHG-plass før august 2021.

Vi går for 100% utbetaling. Planen er at jeg tar min del, halve fellesperioden, 2020-ferieukene og litt ulønnet. Da er jeg tilbake i jobb 1.12.

Så tar samboeren sine uker, resten av fellesperioden, litt ferie og litt ulønnet, og er hjemme frem til 1. juni. Juni måned løser vi med hjelp av moren min pluss at begge jobber litt kortere dager. Så har vi sommerferie sammen alle tre før barnehagestart i august :)

Ja, det stemmer. Jeg var litt uklar. Han sa at det holder så lenge søknaden er inne hos dem før siste dag i mors perm, men at den kan ta 4-6 uker for dem å behandle søknaden, så det var ingen grunn til å vente helt til siste frist.

Far må søke senest siste dag mor har permisjon. Altså foreldrepenger. Det er skjæringstidpunktet. Men sikkert ikke dumt å søke rett etter baby er født.

Jess, søkte tidligere denne uken. Deler likt, og kjører litt ulønna for å komme oss til august. Jeg tar også ferien min inne i permisjonen, mens mannen ikke gjør det, så da har vi litt rom når mini starter i bhg.

Søkt i dag. Skal ha hele fellesperioden, litt ulønnet permisjon og så redusert stilling når far tar sin permisjon da han skal jobbe 3 dager pr uke i starten. Regner med å få ha litt hjemmekontor også så vi tar tilvenning i barnehagen fra juni. Her i bygda er det heldigvis ikke noe problem med barnehage plass.

Back
Topp