Permisjon

Wannabemilf

Blir kjent med forumet
Vet det er veeldig tidlig, man har dere begynt å tenke på permisjon? 100% eller 80% dekning?

Førstegangs her, og aner ikke helt hva som vil lønne seg. Jeg må søke ny jobb i permisjonstiden, er lærer, og vil helst starte august 2021, men da er det ganske mange måneder ulønnet perm som må til...
 
Vi tar 100%, vi jobber turnus begge to med gjennomsnitt 3 vakter hver på forskjellige dager pr uke, og han tar gradert permisjon, som gjør det litt enklere :)
 
Trooor vi går for 100% denne gangen. Jeg er nattevakt og har mye fri, så tar mannen ut gradert med fri på mine sovedager
 
Har ikke helt satt meg inn i dette jeg, går på dagpenger så vet faktisk ikke helt hvordan reglene der er:angelic:
 
Ender vel opp med 80% slik som sist :happy: alt for å få være lengre hjemme med lille gullet :happy:
Selv om det nok blir kortere tid denne gangen siden permisjonsordkingen er endret siden sist permisjon :(
 
Jeg kan heller ikke noen regler:shy: Men satser på å være hjemme lengst mulig. Tenker en periode med ulønnet perm også for at mini kan begynne senere i bhg.
 
Anbefaler å sette opp regnestykker på hvor mye du får utbetalt totalt ved 100% og totalt ved 80%, og så trekke fra det du eventuelt må ta ulønnet.
Vi gjorde det sist og kom frem til at ved å ta 100% så kunne vi ta fire måneder ulønnet permisjon før vi gikk i minus mtp å ta 80%. Så somregel lønner det seg IKKE å ta 80%. Må heller være litt flink å spare opp i månedene før (begynn nå!).
 
Her blir det nok 100% permisjon. Spedd på med to års ferie burde det få oss til barnehagestart i august :)
 
Forrige gang var jeg alene med barnet og tok 80%, denne gangen er vi mor og far og vi tar også 80%, og prøver å spare alt vi makter før og under permisjon.
Tid med poden er verdt mer for oss enn 20% mer i lønn så lenge vi klarer å betale lån, og andre viktige regninger samt mat. Og etter våre beregninger skal det gå fint.
Lest meg opp på regler og snakket med NAV og ulønnet permisjon over 4 uker blir ikke aktuelt da man må jobbe seg opp 4 uker for å ha rett til sykepenger fra NAV. Ved vanlig permisjon må man jobbe 4 uker for å ha rett på egenmelding og hvis man blir syk så kan legen sykemelde og man får full lønn fra nav. Ved ulønnet perm over 4 uker så har man hverken krav på egenmelding eller sykepenger når man kommer tilbake på jobb før det er gått 4 uker.

blir man så syk at man ikke kan ta vare på egne barn under permisjonen uten lønn, og om jeg forsto riktig, de 4 ukene før ny rett, får man 66% sykepenger om jeg forsto det riktig. Men da må man bli så dårlig at man ikke klarer å passe egne barn.
 
Last edited:
Lest meg opp på regler og snakket med NAV og ulønnet permisjon over 4 uker blir ikke aktuelt da man må jobbe seg opp 4 uker for å ha rett til sykepenger fra NAV. Ved vanlig permisjon må man jobbe 4 uker for å ha rett på egenmelding men hvis man blir skikkelig syk eller brekker ett ben så kan legen sykemelde og man får full lønn fra nav.
Skjønte ikke helt hva du mente med dette? Har du link til der du har lest deg opp? Jeg må også lese meg opp:)
 
Skjønte ikke helt hva du mente med dette? Har du link til der du har lest deg opp? Jeg må også lese meg opp:)
Sånn rent personlig så ønsker vi heller å vite akkurat hvor mye penger vi får hver mnd med 80% lønn også heller forlenge permisjonen med 4 uker ferie per person, så det blir totalt 59 uker + 8 uker ferie totalt. Permisjon 67 uker
 
Vi tenker å dele likt, 100% betalt permisjon + ferie :)
 
100 her. Han jobber turnus så han kommer til og dra på jobb på natt og Helge akter så vi får strukket permisjonen litt lenger ☺️. Vet ikke om vi har mulighet til at jeg jobber de ukene han har mye fri. Ser for meg at kan bli vanskelig. Ellers så blir det ferie når permisjonen er slutt, ☺️
 
Tror jeg går for 80 % denne gangen. Blir siste barn dette, så tenker jeg skal prøve å nyte permisjonen så godt jeg kan - og så lenge jeg kan.
 
Back
Topp