Permisjon

Issi

Andre møte med forumet
Noen som har begynt å planlegge permisjonen? Jeg syns det er vanskelig å bestemme seg for hva man skal velge og hva som lønner seg mest. Ønsker å være lengst mulig hjemme med lille❤️
 
Ja, her blir det 80 prosent. :)
Jeg får da 9 mnd permisjon, mannen 19 uker og så tar han ferie til hun kan begynne i barnehagen i august:)
 
Ja, 100% her med bruk av ferie og evt perm uten lønn/redusert jobb frem til barnehagestart i august helst. Vi tar også gradert så gubben tar ut to dager i uken fra ca oktober tenker jeg. Eller september. Det finner vi ut.
 
Ja, tenker å kombinere med ferie for i år og neste år for å forlenge. Ikke lett å planlegge så langt fram i tid. Har ikke vært i mammaperm før og vet ikke når jeg evt føler meg klar til å starte i jobb igjen.
 
Økonomisk lønner det seg (for de fleste) å ta 100% og heller sette av penger og ta ulønnet permisjon på slutten istedenfor 80% Så det blir vel det vi går for, i tillegg til å ta ut ferie og sånn for å få kabalen til å gå opp før barnehagestart. Og litt besteforeldre-barnevakt :happy:
 
Tips: nav har veldig bra hjemmeside for å regne ut, pluss at de har facebook-side som heter NAV Foreldrepenger eller noe sånt :happy:
 
Ja, 100% her med bruk av ferie og evt perm uten lønn/redusert jobb frem til barnehagestart i august helst. Vi tar også gradert så gubben tar ut to dager i uken fra ca oktober tenker jeg. Eller september. Det finner vi ut.


Hvordan settes gradert opp i permisjonssøknaden?
 
Hvordan settes gradert opp i permisjonssøknaden?
Aner ikke hehe.. må komme inn på søknaden å se først. Men vet at jeg da må ut i jobb igjen de dagene han er hjemme. Noe som er helt greit. Er med i ledergruppa på jobb så å være hjemme alt for lenge gjør at jeg mister helt oversikten.
 
Her er det klappet og klart. 100 %. Jeg er hjemme Mai-Juni. Så tar vi begge ut 5 uker ferie.

Fra August tom Feb er jeg hjemme med betalt perm man-torsdag. Og ubetalt perm hver fredag (evt jobbe litt etterhvert). Mannen har betalt perm hver fredag i samme periode.

Så er mannen hjemme Mars-April med betalt perm. Og hele mai, med to uker ferie og to uker ubetalt perm.

Så tar jeg ubetalt perm i Juni og fire/fem uker ferie i Juli. (Og han har tre uker ferie o Juli)

Da går vi i mål økonomisk! Og slipper å styre med dagmamma bare for ett par måneder.
 
Det var smart med ulønnet perm en dag i uka da! De kronene klarer man seg som regel uten i måneden.
 
I tillegg er det greit å huske på at vi får Kontantstøtte i månedene Juni-Juli-August 2020 når kiden begynner i bhg Aug 2020. Den er vel på 7500 kr i måneden og hjelper jo endel!
 
Ja også "sparer" de dagene, slik at jeg får forlenget min del med 4-5 uker. Også får fortsatt far 100% dekning når han har perm
Ja er slik vi har tenkt det også, bare at jeg jobber de to dagene i uka som han har perm. Men kanskje jeg skal vurdere en dag ulønnet istedet for ja. Så vi får litt tid sammen og min perm blir forlenget. Hmm.. Noe å tenke på! Mange alternativer gitt! Ja kontantstøtten får man fra måneden etter barnet fyller ett år og har tenkt å benytte meg av den. Frem til august og bhg start
 
Er dette noe alle kan få?

Du får fra og med måneden etter at barnet er ett år, og tilogmed den måneden barnet starter i barnehagen (så selv om du har plass fra 1. august så får man da tilogmed august.) :)
 
Leste om tidlig opptak etc på oslo kommune sine sider og at man kan søke om plass før. Men hvis man ønsker at ungen starter i august og ikke før, så søker man fra august? Er første barn og merker at det er mye å sette seg inn i med permisjon og alt det der :rolleyes:
 
Back
Topp