Permisjon

Kastela

Elsker forumet
August 2018
Hei jenter.

Nå er jeg litt rådvill her så jeg spør dere.

Jeg er student og MÅ ut i praksis ca 4 uker etter fødselen. Jeg får ikke utsatt den mer enn dette og må i tillegg på samling 4 dager ca 2 uker etter fødsel.

og i teorien skal jo dette gå bra. Samlingene er i byen her og samboer har sagt at han er hjemme når jeg er på skole og i praksis, og selv om det er veldig tidlig å reise fra lille babyen sin så må jo samboer være på skolen når jeg er der pga amming og samme med praksis. Jeg får en bhg i nærheten og samboer kommer innom for amming eller jeg får en time kortere dag.

Nå kommer problemet for samboer KAN jo ikke søke permisjon de første 6 uker etter fødsel. WHAT TO DO?

Tror ikke det er andre ting å gjøre enn å bruke ferie/avspasering. Min arbeidsplass (før den ble kjøpt opp av et mer firkantet system for et drøyt halvår siden) ville latt ham få bruke de 2 ukene etter fødsel mer fritt. Som i å f.eks bare ta 3 dager ved fødsel, og utsette resten av de 2 ukene til senere i 6-ukers perioden.

Tror kanskje også løsningen må bli ferie/avspasering/fri uten lønn... Men det kommer jo veldig ann på hvor fleksibel arbeidsgiveren er:P
Kan han f.eks. være borte de dagene, og kalle det avspasering, og så jobber han heller inn disse dagene når han skulle hatt pappa-perm?

Tror kanskje også løsningen må bli ferie/avspasering/fri uten lønn... Men det kommer jo veldig ann på hvor fleksibel arbeidsgiveren er:p
Kan han f.eks. være borte de dagene, og kalle det avspasering, og så jobber han heller inn disse dagene når han skulle hatt pappa-perm?

Tenkte akkurat det samme. At han for arbeidsgiver forklarer situasjonen og da bare snur om på det :)

Back
Topp