Permisjon

Murre

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Er ikke så alt for lenge før dette skal ordnes og som førstegangs er permisjon en jungel :wideyed:
Tenker 80% utbetaling og lengst mulig permisjon, men lurer litt på hvordan ferie passer inn i permisjon og slikt? Er lærer så tenker det er dumt med to mnd permisjon som egentlig er ferie på sommeren hvis det i det hele tatt er noen muligheter for å trikse det til:p og hva trenger man av informasjon som skal sendes inn og hvor?
Takknemlig for alle tips og hjelp! :D

Jobber også på skole, og dette lurer jeg også veldig på:rolleyes:

Jeg er også lærer og har snakka med klubben hos oss. Vi får igjen ferien etter permisjonen, men ikke avspaseringen. Så jeg skal sørge for at det er pappapermisjon de ukene jeg har avspasering (all ferie unntatt juli) og så skal jeg få igjen en måned ferie etter permisjonen.

Sniker fra desember.

Jeg tar ferien min på slutten av permisjonen, ergo forlenger permisjonen med 5 uker, i stedet for å ta den ut på sommeren for da er jeg jo uansett hjemme :)

Her står egentlig alt du trenger og vite og du kan søke elektronisk :) https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/foreldrepenger--347653

Du trenger terminbekreftelse fra lege/jordmor datert etter uke 26. Mange steder har 12 uker behandlingstid så det kan være lurt å søke så fort som mulig etter det. Arbeidsgiver må også sende inn et inntektsopplysningsskjema. Hos oss gjør HR-avdelingen det når de mottar varsel om permisjon av meg. Om du ikke stoler på arbeidsgiveren er det visst også mulig å få skjema av de og legge det ved søknaden selv. Du må også sjekke om du må søke permisjon på jobb eller om det holder at du har gitt beskjed.