Permisjon

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Hvordan tenker dere å ta permisjonen deres damer? Tenker dere 100% eller 80%, eller tenker dere å dele opp?[emoji3]
Jeg er inne på tanken om å dele opp min så jeg begynner kanskje 1 dag i uka ifra knøttet er 6mnd for å forlenge permisjonen men er fortsatt usikker[emoji3]
Så er spent på å høre hvordan dere gjør det?[emoji3]

Fortsatt litt i tenke prosessen hær, sist begynte jeg å jobbe når han var 8 mnd å d var alt for tidlig syns jeg [emoji15]

Her tar vi 100% siden vi har mye ferie som kan dekke opp endel uker. Planen er at jeg tar ca 8 mnd, så har vi et par-3 uker overlapp, før mannen tar de siste mnd :) men så er jeg jo veldig spent på hvordan det blir med barnehageplass i januar da...[emoji52]

Pr nå så tenker jeg 80%, dette er mitt første (og kanskje eneste) barn, så den tiden vil jeg skal nytes lengst mulig [emoji4]

Satser på å ha permisjon i 1 år. Altså 80% lønn.
Da begynner hun i bhg når hun er 1 år.

Her blir det 100 % men deretter permisjon u/lønn 2 mnd. Planlegger også noen mnd med kontantstøtte etter det. Planen er å være hjemme lengst mulig :happy:

100%, pluss 7 uker ferie og 2uker avspasering på meg, samboeren har 7 uker ferie og 1-2 måneder avspasering til gode som han tar.

Hvis vi ikke får barnehageplass i januar (selv om alle vi snakker med sier at det ikke er noe problem der vi bor) tar vi å deler på de månedene vi trenger med ulønnet permisjon.

Her blir det 100%, med deling 50/50 mellom meg og far, dvs jeg går ut i jobb etter ca. 6 mnd! Hva vi gjør fra januar vet vi ikke! Håper på bhg-plass [emoji85][emoji23]

Hvordan er reglene for dette egentlig- må man ha bestemt hvor mye mor/far skal ha før fødsel, eller kan man endre litt underveis? Vi ønsket i utgangspunktet å dele 50/50, men pga veldig lite fleksibel jobb for mannen, bestemte vi oss for at jeg skal ta litt mer. Men om vi f.eks kommer noe mnd uti, å ser at det er fult kaos på jobb til mannen, kan vi da endre igjen?

Her blir det nok 100% siden det totalt sett er best økonomisk :) Så tar vi det som det kommer etterpå (håper jo på barnehageplass, men kontantstøtte hjelper hvis ikke).

100% kombinert med ferieuker og noen mnd ulønnet perm på slutten for at det skal bli minst et år (mtp barnehageplass). Satser på å reise bort 4 mnd på høsten ved at jeg tar ut ferie og ulønnet perm når mannen har pappaperm, og han tar ut ferie og avspasering når jeg har mammaperm.
Man kommer bedre ut økonomisk dersom man tar ut 100% lønn og heller tar noen mnd ulønnet på slutten, fremfor at man tar 80%. Så sålenge man klarer å fordele pengene er det å anbefale

Pr nå så tenker jeg 80%, dette er mitt første (og kanskje eneste) barn, så den tiden vil jeg skal nytes lengst mulig [emoji4]
Samme her:) Så har vi vært inne på tanken med å vente til August 2019 med barnehage. Må bare få dobbelt sjekket om vi klarer det økonomisk:joyful:

Jobber ikke denne gangen så ganske enkelt valg. Dersom vi flytter tilbake til Norge om to år så blir det ikke bhg start før det.
Sist valgte jeg 80% siden jeg ikke skulle tilbake på jobb (flyttet til USA den sommeren permisjonen var over)

100 prosent og så tar jeg ut 7 uker ferie, mannen tar ut 10 uker og 2 uker ferie. Barnet rekker akkurat å bli 1 år +\- noen uker før barnehagestart.

Åååh..det her er SÅ vanskelig! Økonomisk er 100% best.
Jeg skal ha perm fra des-aug, så begynner jeg å studere (deltid), mannen skal ha ''fedrekvoten'', ferie er jo inni her også..de dagene jeg er på skolen, må mannen være hjemme, ellers vet jeg ikke hvem av oss som skal ta ulønnet permisjon, det er jo en del måneder.
Vi håper å ha den lille hjemme frem til høsten 2019, men utrolig vanskelig å planlegge dette så tidlig.

Back
Topp