Permisjon?

emma1

Betatt av forumet
Noen som har peiling på dette med permisjon og søknad til Nav?

Har forsøkt og lest litt, men blir ikke noe klokere....

Da jeg søkte permisjon sist i 2015 var det bare å gå inn på nav.no og følge spørsmålene i online søknadsskjema. Ganske enkelt. Du måtte bare legge ved inntektsopplysning og terminbekreftelse. Har du spørsmål til utfyllingen så ta kontakt med nav på tlf så kan de hjelpe deg i mål :)

Da jeg søkte permisjon sist i 2015 var det bare å gå inn på nav.no og følge spørsmålene i online søknadsskjema. Ganske enkelt. Du måtte bare legge ved inntektsopplysning og terminbekreftelse. Har du spørsmål til utfyllingen så ta kontakt med nav på tlf så kan de hjelpe deg i mål :)
Inntektopplysning..er det noe man får av arbeidsgiver eller er det lønnsslipp? Jobber turnus så lønn er ikke lik hver mnd hehe

Inntektopplysning..er det noe man får av arbeidsgiver eller er det lønnsslipp? Jobber turnus så lønn er ikke lik hver mnd hehe

Her fikser i værtfall arbeidsgiver inntektsopplysningene :)

Arbeidsgiver ved lønnsansvarlig kan fylle ut inntektsopplysningene. De har nok gjort det mange ganger før [emoji6]

Det vanlige er at du skriver inn søknaden elektronisk på nav.no, så ber du lønnskontoret om å sende inn lønnsopplysningene, eller du får dem i hende av dem og sender selv.

Du kan ettersende dokumenter etter du er ferdig med søknaden, så både terminbekreftelse og lønnsopplysninger kan ettersendes. Terminbekreftelsen må være datert etter du er 26 uker på vei, så mao er det det tidligste tidspunktet du kan søke på. Jeg opplevde også at min arbeidsgiver var så pliktoppfyllende at de sendte inntektsopplysningen før jeg selv hadde sendt søknad (vi måtte søke/informere internt om permisjonen og jeg gav beskjed tidlig), så nav rotet fælt før de klarte å putte to og to sammen.

Jeg er så heldig at arbeidsgiver forskutterer lønn, og så tar seg av oppgjøret med NAV i etterkant, så det var også i deres interesse å bistå meg mest mulig med å få godkjent søknaden så raskt som mulig, slik at de kunne søke regress fra første dag.

Back
Topp