Permisjon

ElinS87

Betatt av forumet
Mulig jeg er ekstremt tidlig ute, men har nå smått begynt å regne på dette da jeg er førstegangs og veldig usikker. Etter uttak av all 100%permisjon, ferie og avspassering ender vi opp med å mangle 4 uker før knøttet kan begynne i bhg. Må vel her ta ut ulønnet permisjon.

Noen andre som har begynt å tenke på dette? Hvordan har dere tenkt å løse det med permisjon?

Vi skal ha 100% dekning, jeg skal ha mest permisjon mens samboer skal ha sine ti fastsatte uker. Jeg tar mine permisjonsuker først, så skal jeg ha ulønnet noen måneder. Deretter tar mannen sine ti uker sommerstid sånn at permisjonen avsluttes i forbindelse med barnehagestarten i august 2018 :) Vi har allerede regnet på hvor mye vi bør spare for å dekke den ulønnede permisjonen, og klarer det uten problem ved å starte nå :) Vi gjorde det samme sist, og klarte oss veldig fint.

Har selv regnet over og sett på dette. Er andregangs, men ting har endret seg veldig siden den gang.
Er usikker hvor stor dekningsgrad vi lander på enda, har per idag råd til begge deler.
Var mye å sette seg inni denne gangen syns jeg :-P

Vi skal ha 100% dekning, jeg skal ha mest permisjon mens samboer skal ha sine ti fastsatte uker. Jeg tar mine permisjonsuker først, så skal jeg ha ulønnet noen måneder. Deretter tar mannen sine ti uker sommerstid sånn at permisjonen avsluttes i forbindelse med barnehagestarten i august 2018 :) Vi har allerede regnet på hvor mye vi bør spare for å dekke den ulønnede permisjonen, og klarer det uten problem ved å starte nå :) Vi gjorde det samme sist, og klarte oss veldig fint.
Det samme gjorde vi med forrige, regnet ut hva vi måtte sette av underveis for å klare den ulønnede permisjonen. Gikk supert :)

Vi mangler ca. 4 mnd fra permisjonslutt til barnehagestart. Løsningen vår blir en dagmamma. Dette vil lønne seg mer hvis jeg er tilbake på jobb og dekker dagmammautgiftene enn hvis jeg skal gå ulønnet i denne perioden.

Flere som er tidlig ute med å planlegge permisjonen:) Jeg venter tvillinger, så har brukt mye tid på å sette meg inn i hva vi har krav på.
Kjæresten min kan ta 6 av sine "pappapermuker" sammen med meg etter fødselen, blir gjerne litt mer hektisk med 2 små babyer i hus.
Jeg får også 5 uker ekstra og dobbel kontantstøtte.

Jeg visste heller ikke at man kan ta "pause" fra permisjonen for å ta ut ferien min for 2017. Det blir jo plutselig 5 uker ekstra.

Vi skal nok ha 100% dekning (80% lønn) da er fars uker over 26/6-18 og det er 5-6 uker igjen til barnehagestart, så da blir det uttak av ferie for begge for å dekke dette:)

Back
Topp