Permisjon

Vi skal ha 100% og så tar mannen tvillingukene når vi kommer hjem. Har noe ferie vi sper på med. Jeg har ca fire måneder med lønn igjen, men håper jeg får noen måneder forlengelse. Så får vi se etter det - får jeg ikke jobb er kontantstøtte mer aktuelt enn ellers.

Vi skal ha 100% og har spart meste av ferien i år til neste år. Det gjør at vi kan være hjemme til oktober 2017 og søker plass fra da, når han er 1 år (må sikkert betale for et par mnd ubenyttet plass om vi får plass i aug). Pappaen skal ha 14 permisjonsuker og jeg skal ha resten :) begge har fleksible arbeidsgivere som tillater hjemmekontor. Er derfor mulig å ta litt korte barnehagedager i starten og heller jobbe litt når han har lagt seg.

Du skal nok desverre regne i uker... Ihvertfall det jeg fikk beskjed om sist jeg var gravid. Jeg skal ta ferie istedenfor permisjon i juleuka og påske samt i forbindelse med noen av røddagene i mai, siden ferie regnes i dager mens permisjonen i uker. Da blir det totalt litt mere :)
Det er smart å gjøre det sånn. Fikk dessverre nei fra min arbeidsgiver da jeg søkte om det, siden jeg får utbetalt vanlig lønn fra dem i permisjonen, mens de får refusjonen fra NAV. De mister dermed refusjonen på helligdagene, så fikk bare ta ut feriedager på arbeidsdagene så da forsvant poenget.. Føler ikke jeg kan si så mye på det siden jeg får både full feriepengeopptjening og ingen avkortning ved 6G når jeg mottar vanlig lønn, i motsetning til om jeg hadde fått direkte fra NAV. Så de taper jo allerede en del siden refusjonen ikke dekker lønnsutgiftene (eller sosiale utgifter) for meg. Men føler meg litt snytt for en del dager som jeg "burde" fått :p

Du skal nok desverre regne i uker... Ihvertfall det jeg fikk beskjed om sist jeg var gravid. Jeg skal ta ferie istedenfor permisjon i juleuka og påske samt i forbindelse med noen av røddagene i mai, siden ferie regnes i dager mens permisjonen i uker. Da blir det totalt litt mere :)
Mener du at du skal ta ut ferie på helligdagene i julen feks ?

Når man har fast jobb, har man rett til 25 dager ferie for 2017 eller 21??vet dere noe om det?

Back
Topp