Permisjon

Behappybee

Betatt av forumet
Februarhjertene2017
Noen som har tenkt på hvordan dere skal løse permisjonen?

Noen år siden jeg fikk barn sist og da var begge født på sommeren så da trengte jeg ikke mye ulønnet permisjon. Denne gangen går permisjonen ut lenge før barnehagestart... Har også en mann som akkurat startet enkeltmannsforetak så ikke så lett med permisjon for han. Det må eventuelt bli gradert om han kan ta den.

Fint å høre hva andre har tenkt. :happy:

Jeg er så heldig å kunne få plass i BHG jeg jobber i.
Det jeg ville gjort, og skal gjøre, er å søke BHG plass, med oppstart seinere. Dersom man er avhengig av plass må man evt betale fra når BHG krever det :)

Vi kommer nok til å betale for plassen før han/hun begynner. Jeg driver eget firma og mannen jobber mye, så har ikke mulighet til å gå hjemme 6 mnd ekstra

Har ikke mulighet til det vi heller. Søker dere fra august17 da?

Barnehage er jo dyrt og kjedelig å betale for når plassen står tom, men er jo avhengig av plassen når permisjonen går ut... For oss blir det ca 20000 for en tjeneste vi ikke bruker

Jeg har lest forslag om løpende opptak, men tror ikke det blir noe av med det første.

Vi tenker også gradert permisjon slik at mannen som driver eget firma ikke stenger ned i 12 uker. Det kan bety slutten på selskapet hans. Andre som tenker gradert?

vi tenker at mannen sin permisjon skal vi få klart å gradere siden jeg ikke jobber 100%... så da får han dra på jobb de dagene jeg er hjemme, og ta halve dager når jeg er på seinvakt. (sånn i teorien) men fult mulig vi klarer å utvide hans permisjon ytterligere, bare ved at han jobber de dagene jeg har fri... (sånn i teorien) vi har ikke helt sett på det praktiske ennå... men er heldigvis lenge til ennå.. ;-)

Jeg håper jeg kan jobbe nye helg og lite ukedager, muligens begynne i fasthelgen min igjen etter 5-6 mnd, sånn at jeg kan dra ut permisjonen litt mer! :)
Men har veldig snille besteforeldre som gjør det mulig for meg å eventuelt ta på meg kveldsvakter:)

Jeg ville søkt fra august og så tatt kontakt med styrer for å avklare oppstart :) eventuelt går det og å søke fra 15. Desember (da er siste frist for innmelding av barn) og snakke med styrer :)
Vi gjør litt begge deler i BHG vår, men de som ønsker plass etter jul må betale fra 15. Desember dersom BHG er full og fra oppstart dersom vi ikle er fulle :)

Mannen skal ha gradert slik at vi kan utsette Bhg lengst mulig. Håper bare kontantstøtten ikke fjernes enda!

Jeg leker med tanken om au pair.... Vet ikke helt hvordan vi skal få det til uten? Svigers er i full jobb og mine foreldre bor for langt unna til å kunne passe faste dager.

Har ikke mulighet til det vi heller. Søker dere fra august17 da?

Barnehage er jo dyrt og kjedelig å betale for når plassen står tom, men er jo avhengig av plassen når permisjonen går ut... For oss blir det ca 20000 for en tjeneste vi ikke bruker

Jeg har lest forslag om løpende opptak, men tror ikke det blir noe av med det første.

Vi tenker også gradert permisjon slik at mannen som driver eget firma ikke stenger ned i 12 uker. Det kan bety slutten på selskapet hans. Andre som tenker gradert?
Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, men tenkte å ta en prat med styreren i barnehagen når det nærmer seg, så ser vi hva de sier. Evt begynner vi så smått i barnehagen når han/hun er mindre. Bare noen få timer i uka typ. Men vi har snakket om dagmamma også, så vi får se hva vi ender opp med. Først og fremst må vi se at alt er ok med fosteret :)

Har tenkt på en dag i uka med ulønnet permisjon hele perioden, beholde helger og kveld og hvis mannfolket fortsatt jobber skift så jobbe 50% annenhver uke.

Men sjekket barnehagene i området på kommunen sine sider og det er ledige plasser for småbarn i flere barnehager. Vet bare ikke hvordan det fungerer med barnehagestart utenom august.

Skal gjøre som med min tidligere permisjon. Gå hjemme til august, få kontantstøtte og frem til det legge av penger ;) Personlig synes jeg de er altfor små til å begynne i barnehagen når permisjonen er slutt. Eldste min var 1,5 år og det vil nr 2 også være når han begynner før babyen kommer :) Går hjemme nå og han blir 1 år i juli, hadde tenkt å gå hjemme med han til august 2017, men så ble jeg uplanlagt gravid nå og fikk heldigvis plass til han fra januar neste år :P Heldigvis god kapasitet her!!

Skal gjøre som med min tidligere permisjon. Gå hjemme til august, få kontantstøtte og frem til det legge av penger ;) Personlig synes jeg de er altfor små til å begynne i barnehagen når permisjonen er slutt. Eldste min var 1,5 år og det vil nr 2 også være når han begynner før babyen kommer :) Går hjemme nå og han blir 1 år i juli, hadde tenkt å gå hjemme med han til august 2017, men så ble jeg uplanlagt gravid nå og fikk heldigvis plass til han fra januar neste år :P Heldigvis god kapasitet her!!
Hvor mye er kontantstøtten på?

Ikke bruk av barnehage 100 prosent 6 000 kr
Til og med 19 timer 50 prosent 3 000 kr
20 timer eller mer Ingen kontantstøtte Ingen kontantstøtte

Håper på å kunne jobbe redusert stilling, motta kontantstøtte og barnetrygd frem til august :) Pluss å spare mest mulig under permisjonen, selvfølgelig :) Storebror født våren 2015 begynner ikke i barnehage før nå til august, tror de har godt av å være såpass gamle :)

Back
Topp