Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tar ulønnet permisjon, ferie og jobber ekstravakter på aften/natt/helg. Legger av penger fra 100% lønna til den ulønnete permisjonen.Et viktig moment utenom kroner og øre... Har alle tenkt over hvor små babyene er når ukene for 100% dekningsgrad er over? Hva gjør dere den dagen?
Det er jeg fullstendig klar overBare husk at ulønnet permisjon ikke er grunnlag for sykmelding, nytt svangerskap eller pensjonsgivende.
Et viktig moment utenom kroner og øre... Har alle tenkt over hvor små babyene er når ukene for 100% dekningsgrad er over? Hva gjør dere den dagen?
Er det noen som vet om det er forskjell rent økonomisk på å ta ut 100 eller 80% lønn når mor skal ha hele permisjonen, inkludert fedrekvoten?
Bare husk at ulønnet permisjon ikke er grunnlag for sykmelding, nytt svangerskap eller pensjonsgivende.
Det tror jeg også de fleste av oss er kjent med. Arbeidsforholdet avsluttes jo på en måte, og nye sykepengerettigheter må opptjenes som for alle alle andre som har mer enn 14 dagers opphold (med unntak av bl.a ferie og turnus med over 14d opphold lagt inn). At det ikke er pensjonsgivende er jo ganske åpenbart siden man ikke har noen inntekt å skatte av eller opptjene pensjon/feriepenger av.
Hvordan skal du og din partner avvikle permisjonen? Om barnet skal gå i barnehage, når begynner det?![]()
Husk at man ikke får kontantstøtte før etter at barnet har fylt 12 mnd uansett hvordan dere velger å løse permisjonen!
Kontantstøtte?er ikke veldig inn i ting,da alt er nytt for meg, så kanskje dumt spørsmål, men vet ikke hva som menes med det
![]()
Du opparbeide pensjon selv om du er i ulønnet siden du tar deg av barn.Bare husk at ulønnet permisjon ikke er grunnlag for sykmelding, nytt svangerskap eller pensjonsgivende.