Permisjon

jenta86

Gift med forumet
Er helt grønn på dette,og blir ikke noe klokere av å lese på nett :p
Hvordan fungerer dette? Hva anbefales mtp fedrekvoten? Er det tillegg til det mor har,eller er alle ukene delt på begge?
Hvordan gjorde dere dette?
Skal sende inn det så snart jeg skjønner mere ;)

Uff, å søke om permisjon er nesten verre enn fødselen, hehe!

6 uker er låst til mor og 10 uker er til far. Resten av ukene fordeles, men tror det er mest vanlig at mor tar de. Det gjorde jeg.

Vi valgte 80% dekningsgrad. Jeg vil vente lengst mulig før jeg vil sende ungen i Bhg, så da valgte vi det alternativet som ga flest uker. (Men mindre penger per måned, men vi har god økonomi, så gjør ikke noe at vi mister litt)

Vi valgte 80% dekning første gang, andre gangen valgte vi 100% dekning.
Første gangen så regnet vi over at ifh til min lønn så ville det ikke utgjøre så mye og ha 80 og ikke 100. Men når sambo gikk i permisjon så innså vi at det var dumt :p

Kommer til å velge 100% den gangen her å. Var hjemme i nesten 1 år ulønnet sist og skal det den gangen her å :)

Også er det vel som nevnt over 10 uker som er låst til far og 6 uker til mor. De resterende kan man fordele som man vil imellom seg :)

Både mødrekvote og fedrekvote er på 10 uker, men 6 uker av mødrekvota må taes sammenhengende i starten.

Her skal vi ha 100% (49 uker tilsammen) hvor far tar sine 10 uker etter at jeg har tatt resten.
Vi hadde tapt 50000 på å ta 80%, og det har vi dessverre ikke råd til:(

Hvordan dere deler inn fellesperioden er opp til deres ønsker;)

Back
Topp