Permisjon

Baby<3Love

Elsker forumet
Januarhula 2014
Er det noen som faktisk har sett på det skjemaet man skal fylle ut?
Ble helt sliten av å se på det, så mye.
Tror jeg må skrive det ut snart slik at jeg får begynt å fylle det ut.
Er så mange "vanskelige" spørsmål.
(Kanskje ikke så vanskelig, tror bare jeg ble litt sjokkert)

Hadde veldig mykje problem med alle skjemaane som skulle fyllast ut og sendast vidare til NAV. Den som stod av mesteparten av problema var min forrige arb.gjevar. Ville ikkje sende inn papir til NAV og sånn.. Elles hugsar eg at skjamaane var stress! Reiste bort på NAV sitt kontor og sa at dei måtte hjelpe meg. Tapte mykje pengar sist fordi at eg gav blaffen til slutt, så skal ikkje gjere det denne gangen!

Er det noen som faktisk har sett på det skjemaet man skal fylle ut?
Ble helt sliten av å se på det, så mye.
Tror jeg må skrive det ut snart slik at jeg får begynt å fylle det ut.
Er så mange "vanskelige" spørsmål.
(Kanskje ikke så vanskelig, tror bare jeg ble litt sjokkert)
Hvor får man dette skjemaet?

Sist jeg fylte ut slikt skjema var for 6 år siden og synes ikke det var vanskelig, men har fått med meg at det er litt forskjell fra da. Nå skal søknad om mors og fars del av permisjonen fylles ut på forskjellige skjemaer? Og hvis man skal ta gradert er det et eget skjema?

Et sabla skjema! Har sett på det i dag. Mor og far må fylle ut separate skjemaer, og man må bestemme akkurat når hvem skal ta permisjon neste år. Og så må man ha terminbekreftelse som skal vedlegges. Og arb.giver må sende inn skjema, og man må sende med bekreftelse på inntekt. Jeg ble helt matt... Må sendes inn seks uker før man tenker å gå ut i perm, så de fleste av oss har jo litt tida på oss enda.
Mye mer tungvint enn før. Syns jeg.

Såg på NAV at vi ikkje kan sende inn før i veke 26, for min del har eg enda litt tid på å finne ut av dette:)

Sist dro jeg på NAV å fikk de til å hjelpe meg.. Det er så utrolig tåpelig at skjemane er så "vanskelig"!
de var veldig hyggelig på nav, og jeg slapp skjema rot :-)

Bare jeg som ikke syns det er så ille? Man må sette seg ned å bruke litt tid ja, men syns skjemaet i seg selv er enkelt og forståelig. Det som tar tid er å finne ut hvordan man skal gjennomføre/fordele permisjonstiden best mulig. Så en enighet i forkant med partner må til :) Far sender inn egen søknad, og det trengs ikke å gjøres før mors perm er på slutten, hvis jeg ikke tar helt feil.

Bare jeg som ikke syns det er så ille? Man må sette seg ned å bruke litt tid ja, men syns skjemaet i seg selv er enkelt og forståelig. Det som tar tid er å finne ut hvordan man skal gjennomføre/fordele permisjonstiden best mulig. Så en enighet i forkant med partner må til :) Far sender inn egen søknad, og det trengs ikke å gjøres før mors perm er på slutten, hvis jeg ikke tar helt feil.

Dette er vårt andre barn, og har såvidt sett på skjemaet igjen, og synes det ser ok ut. Det som er vanskelig er jo å bli enige om datoer for permisjon og ferie. Og det stemmer at far kan vente leeeenge med å sende inn sin søknad.

Vi var innom NAV i dag og fikk hjelp med utfylling og svar på en del spørsmål (veldig behjelpelige) :) !Selve skjemaet ser "stress" ut, men når man først setter seg inn i det og får litt hjelp, så var det faktisk ikke så verst allikevel :)

Back
Topp