permisjon

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Når det gjelder lengen på permisjon.. Hvor lenge har mor permisjon om hun velger 100%. Altså min permisjon er fra og med 02. oktober, men når er den ferdig?

Fryktelig dumt spørsmål sikkert, men.. :P

Kommer vel litt an på hvordan dere fordeler felleskvoten mellom mamma og pappa?

Men om du skal ha 100 % lønn har dere totalt 49 uker permisjon. Om du skal ha mammakvoten + hele felleskvoten sammenhengende, så har du 49 uker - 14 uker (som er obligatorisk for far) = 35 uker.. Så dersom du starter 2. oktober så er siste permisjonsdag 3. juni. Om jeg regnet riktig i farten :-)

Lykkeliten har rett, men bare husk at hvis du føder før termin, så mister DU antall dager av permisjoneno_O
men dette får du brev om fra nav med ny dato, om barnet er født før termin:P

Tusen takk for svar, da ble jeg litt klokere :) Utrolig hva man glemmer etter forrige gang, men da hadde jeg 80 %.. Det har jeg virkelig ikke råd til denne gangen siden jeg bare jobber som ekstrahjelp og ikke jobber 100%.. Men tenker å prøve å spare så jeg kan ha ulønnet permisjon til sommeren er over, det går vel an? :)

Du kan beregne det på Foreldrepengeveilederen på NAV.no :)

Du kan beregne det på Foreldrepengeveilederen på NAV.no :)
Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å beregne det når jeg før jeg begynte å jobbe mottok dagpenger og etter at jeg begynte å jobbe (fra 2. mai) har variabel inntekt da jeg kun er ekstrahjelp og ikke faste timer, har tarifflønn med ub-tillegg så inntekten kan variere veldig.. Er ikke så god med sånne ting, synes det er så vanskelig :P Hadde vært lett om inntekten var den samme hver måned hehe

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å beregne det når jeg før jeg begynte å jobbe mottok dagpenger og etter at jeg begynte å jobbe (fra 2. mai) har variabel inntekt da jeg kun er ekstrahjelp og ikke faste timer, har tarifflønn med ub-tillegg så inntekten kan variere veldig.. Er ikke så god med sånne ting, synes det er så vanskelig :p Hadde vært lett om inntekten var den samme hver måned hehe

Slik har jeg det også, har jobbet veldig varierende, og har UB-tillegg, og kontrakten fra april sier 80%, men jeg jobber egentlig mer enn det nå dem siste mnd..

Slik har jeg det også, har jobbet veldig varierende, og har UB-tillegg, og kontrakten fra april sier 80%, men jeg jobber egentlig mer enn det nå dem siste mnd..
Skal sannelig ikke være lett :P Hvordan regner dem det ut da tro?

Back
Topp