Permisjon

3.mannpåveg

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Kor lenge skal folk ha permisjon?
Eg hadde i utgangspunktet tenkt å begynne på jobb igjenn i oktober, men no har eg bestemt meg for å ta permisjon ut året! Blir ca ein mnd med ulønna permisjon, men får satse på det går bra. Har lyst å gå redusert første halve året også. Trur ikkje vi får barnehageplass og veit uansett ikkje om eg vil han skal begynne i bhg før til hausten igjen.

Skal inn å jobbe ein mnd fra midten av nov til midten av des, så vera heime ein mnd, så begynne fulltid i midten av januar:)
Hugs at ved ulønna perm mistar du mange rettigheitar med sjukepengar osv, mange som ikkje tenker over det.

Jeg begynner siste uke i november.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jøss, så lemge dere kan være i perm... skal bf ha og har dere 80% ? Her er jeg ferdi i august å da dkal sambo ha sine tolv... vet dere forresten om han får samme beløp perm.penger fra nav som meg eller får han lik sin lønn (som da er my mer)?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Å så lurer jeg... har jo valgt 100% da får vi 47 uker... er det av disse ukene bf får eller får han 12 uker etter de ukene?

Jøss, så lemge dere kan være i perm... skal bf ha og har dere 80% ? Her er jeg ferdi i august å da dkal sambo ha sine tolv... vet dere forresten om han får samme beløp perm.penger fra nav som meg eller får han lik sin lønn (som da er my mer)?

Vi har valgt 80%, så har jeg 4 uker ferie innimellom.

Har dere valgt 100% så får han full lønn (sin lønn), om det ikke overstiger en viss sum ( tror det er rundt 500tusen). Så får han 80% om dere har valgt det.

Å så lurer jeg... har jo valgt 100% da får vi 47 uker... er det av disse ukene bf får eller får han 12 uker etter de ukene?

47 uker er inklusive 12 uker til far.

har 80% håper vi får til at bf får ta sine, men det er ikkje sikkert. Eg får uansett ikkje overa dei :( eg tar 4 veker ferie og så skal eg på skule (gjennom jobben) i 3 veker, så då får eg utsatt permisjonen.

Skal inn å jobbe ein mnd fra midten av nov til midten av des, så vera heime ein mnd, så begynne fulltid i midten av januar:)
Hugs at ved ulønna perm mistar du mange rettigheitar med sjukepengar osv, mange som ikkje tenker over det.
Nei det har eg ikkje tenkt på!

BF deler opp sin permisjon i 3, så han tar 4 uker pr år som han igjen deler i 2. Så jeg skal jobbe 2 uker i Juli og 2 uker i oktober. Men jeg begynner ikke å jobbe ordentlig før i januar. Har også ferie i 5 uker i november. Har tatt ut 80 % lønn, og 100 % permisjon.

Her er jeg ferdig med permisjon i August. Bf skal ha 4 uker i sommer,fire uker neste sommer og fire uker sommeren etter det. Frøkna har barnehageplass fra 1. September.

BF deler opp sin permisjon i 3, så han tar 4 uker pr år som han igjen deler i 2. Så jeg skal jobbe 2 uker i Juli og 2 uker i oktober. Men jeg begynner ikke å jobbe ordentlig før i januar. Har også ferie i 5 uker i november. Har tatt ut 80 % lønn, og 100 % permisjon.

Vi skal og dele opp, bare i løpe a året. Han skal jobbe to uker så perm fire osv, han jobber offshore. Men lurer på om når han skal søke, så står det om hva han vil utsette: fedrekvote eller foreldrepenger? Hva blir rett å krysse av for?

Vi skal og dele opp, bare i løpe a året. Han skal jobbe to uker så perm fire osv, han jobber offshore. Men lurer på om når han skal søke, så står det om hva han vil utsette: fedrekvote eller foreldrepenger? Hva blir rett å krysse av for?

Skal han ha mer enn de 12 ukene? Hvis ikke,så er det fedrekvote.

Et evig styr med de papirene syns jeg.. Da stoler vi på det Jc sier, at det er fedrekvoten du skal krysse av.. Jeg husker ikke jeg altså..

Back
Topp