Permisjon

mummimamma76

Flørter med forumet
Tenkte jeg skulle ta en titt på de nye permisjonsreglene fra 1 juli, og lurer på om jeg har forstått det riktig...Vi skal ha 80% dekning. Da er det fra 1 juli 59 uker permisjon, hvor 14 må tas av far. Han har ikke mulighet til å ta mer så da blir det 45 uker igjen til meg...stemmer det at fra 1 juli skal man beregne ukene fra termindato?

Hvor på NAV sine sider finner dere disse nye reglene fra 1. Juli 2013.. De finner ikke jeg

Joda, man får fortsatt fri tre uker før :-)) men de beregnes ikke med på de 59 ukene om jeg har forstått riktig...

Mener dere at man får betalt permisjon 3 uke før terminsdato PLUS 59 uker etterpå hvis man tar 80%??

Kan det stemme?? Men man får fortsatt mer sammenlagt utbetalt hvis man har 80%permisjon med 100% lønn?

Jeg har forstått det sånn at de tre ukene før termindatoen må man ta ut...og at de trekkes fra de 59/49 ukene med permisjon....tror det var sånn i 2009 også....!

59 uker er fordelt med 3 uker før fødsel til mor, 14 ukers kvote til mor, 14 uker kvote til far og de resterende 28 ukene kan foreldrene dele fritt seg i mellom.

Dersom du skal ta pappas permisjon må du søke om det hos NAV- sånn jeg har forstått det er det veldig strenge krav til dette.

Dersom du skal ta pappas permisjon må du søke om det hos NAV- sånn jeg har forstått det er det veldig strenge krav til dette.

Det er kjempestrengt! Mannen min er student med en liten jobb ved siden av, der han tjener veldig varierende. Vi hadde rett og slett ikke overlevd på hans inntekt i 14 uker - så vi måtte faktisk ordne slik at han ikke får rett på permisjon. Det å søke om å få dem er veldig usikker.. Det har blitt så firkantet og vanskelig, at.

Back
Topp