Permisjon

Ønsker<3

Elsker forumet
Skal dere ha 80 eller 100 % lønn? Jeg har hele tiden tenkt 100, men jeg har ikke fast jobb så er jo veldi ansklj. Få seg jobb fra april (jobber i bhg) så tar jeg 80% lønn kan jeg være hjemme til ferien og sambo kan ta ut permisjon i ferien dei nestev3 årene :) noen som tenker det samme? og er de muli å få utbetalt gjennomsnittet avdet siste pre? Var så dum å gjekk ned. Fra 100 til 80 % jobb etter jul. År :( har alltid hatt 100% jobb:(

Tror de regner gjennomsnitt av siste 6 av 10 mnd men litt usikker...
Jeg skal ha 100% i 35 uker + 5 uker betalt ferie, så tar samboer 14 uker. Da tar jeg ut 2 uker betalt ferie i sommer som jeg overfører fra i år slik at vi har litt tid sammen. Vi taper på det hvis vi tar ut 80% så håper dette går bra... Gruer meg til å begynne å fylle ut søknaden og slik :/ Litt forbirret

Vet ikke helt :(
Når må vi bestemme oss? Sjefen snakket med meg i går og ville at jeg skulle bestemme meg veldig snart.
Men egentlig så er vi ikke pliktet å si i fra til sjefen om at vi er gravide før det er 3 mnd igjen. Skulle trodd at jeg hadde frem til da til å bestemme meg?

Det er vel det man har som fast lønn som permisjonen blir regnet fra i tiden før permisjon ,så sant man her fast jobb. Så har du 80% fast nå er det det du får betaling ut ifra.

Det er inntekten de siste 6 mnd de regner ut fra ja. Vet om mange som bruker å gå mye ekstra til siste skrik for å få mer utbetalt :) Som om helsa tillater seg det, er det jo lurt :)

Jeg skal ha 80% permisjon. + at jeg kommer neppe til å ta ut ferie i år siden jeg er sykemeldt å får da 5 uker + 5 uker til neste år å spe på med. Så i alt 10 uker ekstra permisjon. Så skal jo pappaen ha sine 14 uker :)
Dette er det beste for vår del :)

Vet ikke helt :(
Når må vi bestemme oss? Sjefen snakket med meg i går og ville at jeg skulle bestemme meg veldig snart.
Men egentlig så er vi ikke pliktet å si i fra til sjefen om at vi er gravide før det er 3 mnd igjen. Skulle trodd at jeg hadde frem til da til å bestemme meg?

HR avd. pushet på meg i dag (siden vi trenger vikar) og da gav jeg beskjed om at det fikk de vite 3 mnd før :P Hun ble litt paff og bare "ja, selvfølgelig".. Kan ikke si så mye til jobben før jeg er i gang med søknaden ;)

Her blir det nok 100% lønn,ettersom jeg trolig er sykmeldt svangerskapet ut,har jeg fem uker ferie i tillegg til permisjonen.Så jeg har vell da perm ut april,mannen tar da perm tom juli(Jeg har jo også ferie jeg sikkert kan bruke,så vi får tid sammen ila sommer`n?eller kan ikke jeg ta ferie når mannen har perm?)
August-barnehagestart..

HR avd. pushet på meg i dag (siden vi trenger vikar) og da gav jeg beskjed om at det fikk de vite 3 mnd før :p Hun ble litt paff og bare "ja, selvfølgelig".. Kan ikke si så mye til jobben før jeg er i gang med søknaden ;)

Søknaden? er det et skjema vi må fylle ut? hvor finner jeg det?

Søknaden? er det et skjema vi må fylle ut? hvor finner jeg det?

Vi har et eget som ligger i personalhåndboken :) Er nok bare fordi jobben min ønsker det slik (elsker papirarbeid :P). Hvis ikke ville jeg bare gitt beskjed skriftlig (ta vare på en kopi dersom du har dust sjef) med prosent, dato du går ut i perm og når du er tilbake. Vi har eget skjema for senere også dersom jeg skulle forlenge underveis + ta ferie :P Arrrrh!!

Vi skal ta ut 100% lønn, og fra babyen er 6 uker skal pappaen ha en dag i uken med pappaperm, mens jeg fortsatt er hjemme.

Men dere som tar ut 100% hva gjør dere når deres perm er ute da(ca april) skal dere i jobb igjen da? Og skal far ha permisjon? Her virderer vi at far tar permisjon i sommerferien(har fellesferie) uansett og at jeg går hjemme ulønna frem tim ferien viss vi tar 100%.. Noen som klarer å regne ut hva som er mest lønnsomt? Har ca 20 tusen før skatt nå i 80% stilling!

Jeg skal ha 100 % lønn, men jeg får all permisjon, da sambo ikke har krav på perm, så jeg blir hjemme i 49 uker, pluss ferie til neste år. Vet ikke hvordan det blir med ferie i år, foreløpig er jeg sykemeldt 100 %, og skal ha min ferie i uke 22-23-24.

Får man flyttet over all ferie om man er sykemeldt i all ferien?

Jeg skal ha 100 % lønn, men jeg får all permisjon, da sambo ikke har krav på perm, så jeg blir hjemme i 49 uker, pluss ferie til neste år. Vet ikke hvordan det blir med ferie i år, foreløpig er jeg sykemeldt 100 %, og skal ha min ferie i uke 22-23-24.

Får man flyttet over all ferie om man er sykemeldt i all ferien?

Tror de, men jeg får utbetalt feriepengene nå i juni, og de samme neste år, så da er de vell ikke noe poeng å utsette ferien? Da må jeg jo gå hjemme uten lønn? Æsj, er mye jeg ikke sjønner med dette her :p men har den 5 ferie uken til gode da!

Ja er mye vi ikke skal skjønne i denne prosessen. Lønner seg å ikke være sykemeldt når man har ferie, og evt gå tilbake til sykemelding etterpå?

Vi planlegger å ta 100% lønn. Etter ca 6 mnd tenker jeg å jobbe 1 dag i uken og mamma passer babyen for å strekke ut permisjonen. Ferie og noe ulønnet perm, så starter jeg å jobbe i august igjen. Mannen tar også 1 dag i uken på jobb og får da permisjon ca til nyttår når babyen er 1 1/2 år. Blir nok bra for alle 5 i familien at vi drøyer ut permisjonen, da hverdagen vår er litt for travel til vanlig.
Er heldig som har en snill mamma som er pensjonist og tar babyen en dag i uken i et år, da :):)
Taper jo en del når jeg tar ulønnet perm, så tenker å begynne å spare allerede nå.

Back
Topp