Permisjon

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Fikk beskjed om at jeg ikke skulle levere inn papirer før 4 uker før permisjonen? Stemmer dette?ser at flere av dere sender inn nå...

Har hørt noen du det, men NAV sa jeg bare kunne sende, å det var lønnsdelen som arbeidsgiver sender inn som kanskje må bli sendt inn igjen på nytt vist man er tidlig ute.

Står jo inne på NAV sine sider at man ikke skal sende inn før man er 26 uker på vei. Så dette var nytt for meg :)
Har enda ikke sendt inn da, men har begynt å fylle ut skjemaet så smått. Er 28 uker :)

Ok :) er det noen her som er sykemeldt og skal ta ferie i permisjonen? Er det i NAV man søker om dette?

Jeg fikk beskjed av NAV i Oslo om å ikke søke før 6 uker før termin. Dette vil jo da si 3 uker før permisjon.
Så jeg sendte ikke inn før i slutten av uke 30 :)

Man kan ikke tilfeldigvis har "ferie" når man ikke har noe jobb? :p

Man kan ikke tilfeldigvis har "ferie" når man ikke har noe jobb? :p

Jo, ferie i denne sammenheng betyr bare at NAV stopper utbetalinga i 4 uker og 1 dag, sånn at du forskyver permisjonen tilsvarende. Om den perioden sammenfaller med når du får feriepenger eller ei er likegyldig. Siden det ikke er noe som skal ordnes med arb.giver så søker du bare NAV direkte med deres skjema for utsettelse av permisjon pga ferie. Du har jo jobba mye i den perioden feriepenger opptjenes, så det spiller ingen rolle om du ikke lenger har jobb når du skal ta ferien din.

Jo, ferie i denne sammenheng betyr bare at NAV stopper utbetalinga i 4 uker og 1 dag, sånn at du forskyver permisjonen tilsvarende. Om den perioden sammenfaller med når du får feriepenger eller ei er likegyldig. Siden det ikke er noe som skal ordnes med arb.giver så søker du bare NAV direkte med deres skjema for utsettelse av permisjon pga ferie. Du har jo jobba mye i den perioden feriepenger opptjenes, så det spiller ingen rolle om du ikke lenger har jobb når du skal ta ferien din.

Ahh! Dette er jo fint å vite! Det er nok noe vi kommer til å gjøre ja.. Takk for hjelp!

Takk for det :) ja, det var det jeg mente. For man kan ta ferie i permisjonen, slik at den blir forlenget. Har jo ikke tatt ferie så langt i år og har allerede vært sykemeldt i en måned. Så det må de som er sykemeldt huske :)

Back
Topp