Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Tror vi velger 100% i 10 måneder, så tar
jeg ferie og litt ulønnet permisjon neste sommer. Er student og han er lærer, så passer kanskje best slik. Hørte at man kan forlenge permisjonen med å jobbe litt helg og slikt. Noen andre som er studenter her?
Har valgt 100%, OG skal være lenge hjemme - til aug 14. Så lenge jeg må ta noe ulønna perm uansett (mer enn 6uker er det vel) så spiller det ingen rolle hvor lenge det blir ulønna - retten på sykepenger må jobbes inn igjen etterpå uansett. Vi taper vel ca 14.000 på å ta 80% og når det ikke har noen praktisk betydning på hvor lenge jeg kan være hjemme så var valget lett. Blir å ha automatisk overføring av en viss sum hver mnd på sparekonto, sånn at permpengene fordeles ut over hele perioden.
Jeg blir nødt til å velge 100% for at pengegrunnlaget som dagpengene jeg skal ha etter permisjon blir regnet på bakgrunn av det jeg "tjener" i 2013.. Da må jeg ha nest mulig utbetalt hver månede..
Men blir lenger hjemme etter det hvis jeg kan.. Vi har spart opp En buffer!
Vi tar 100% så tar jeg 2 måneder permisjon uten lønn. Da får jo jeg like mye penger og perm som 80 % men pappaen får jo mye mere penger de 12 ukene han er hjemme. Vi taper rundt 14000 på å ta 80% så da sier det seg selv.
80%. Vil være lengst mulig hjemme med den lille samt at hvis vi skal få det til å gå opp frem til barnehagestart så må jeg uansett ta ut lengst mulig permisjon.