Siden jeg er førstegangsfødende kan jeg ikke så mye om dette, men ble oppmerksom på det pga ei på jobben som også er gravid. Det har seg jo slik at vi har 47 uker (100%) eller 57 uker (80%) permisjon. Av disse er pappa NØDT til å ha (f.o.m. 01. juli 2013) 14 uker permisjon, dvs at det igjen til oss mødre er 33 uker, eller rettere sagt 8 uker vi mødre er NØDT til å ta, resten fordeler vi fritt. Skeivt fordelt eller?! Men over til problemet her, jeg som har termin 31.07.13 har da permisjon til slutten av februar, da skal far ta over og ha permisjon de siste 3 mnd. Dette hadde nok gått problemfritt ved unntak av en viktig detalj; far studerer, han går på videre utdanning og kan ikke ha permisjon og være vekke fra skolen i 3 hele mnd for ikke å snakke om de 3 viktigste mnd i studie tiden som nettop er på våren! Så om far velger å ikke ha permisjon dette disse 3 mnd vekk og ingen får bruke dem! What to do?
Noen som har peiling på slikt med permisjon og fordeling osv? Hvordan gjør dere dette?
Kanskje litt tidlig å tenke på men jeg kjenner jeg ble litt stressa nå
Noen som har peiling på slikt med permisjon og fordeling osv? Hvordan gjør dere dette?
Kanskje litt tidlig å tenke på men jeg kjenner jeg ble litt stressa nå