Permisjon!!

LilleMy123

Flørter med forumet
Jippi! Da har jeg endelig gått ut i permisjon! Har hatt nedtelling til denne dagen en stund nå, og for fem uker siden virket den uendelig langt fram i tid...  Planen er bryllup (som gjest, ikke brud!) om to uker, så nå skal jeg bare ta det helt med ro for å ikke provosere frem en fødsel.. selvsagt, kommer knøttet så kommer knøttet, men det hadde vært veldig beleilig om ho kunne holde seg på plass til bryllupet er overstått.

Mange flere her som har gått ut i permisjon?

Hadde siste dag på jobb onsdag! 
Kjempedeilig med etterlengtet fri. Var på tide nå!

Har ingen planer frem mot fødselen, bare gjøre hva jeg vil dagene fremover.
Tenker å ikke stresse

Jeg hadde også min siste dag på onsdag. Det er godt å roe ned tempoet, og ha litt mer energi til storesøstrene :-).

Dere får nyyyyyte tiden og ruge som bare det! Er mulig det virker som tiden ha stoppet opp, men når babyen er her så kommer dere ikke til å fatte hvor fort det har gått!

Dere får nyyyyyte tiden og ruge som bare det! Er mulig det virker som tiden ha stoppet opp, men når babyen er her så kommer dere ikke til å fatte hvor fort det har gått!

Har 3 uker igjen til den starter, og det kan ikke komme fort nok. Begynner å bli rimelig sliten av jobben, og føler ikke jeg får bidratt ordentlig. Nyt tiden deres :) Gleder meg til det er min tur ;)

Hehe.. i går var jeg bare overlykkelig over å ha kommet meg til dagen for permisjon.. nå begynner det å gå opp for meg at jeg faktisk ikke skal på jobb igjen før om lenge! Og at knøttet faktisk kan komme NÅR SOM HELST! Merker jeg veksler mellom å ønske at ho skal komme med en gang (begynner å bli litt lei av den store magen og alt den fører med seg), og et intenst ønske om at ho skal holde seg inne i magen sånn omtrent til termindatoen. Mest pga bryllupet jeg nevnte i åpningsinnlegget, men også litt egoistiske grunner; kjem ho før termin blir jeg jo "snytt" for betalt fri :) Og jeg tar gjerne noen uker betalt fri..

Skulle egentlig ikke gå ut i permisjon før 5. oktober, men siden bekkenløsningen er blitt så jæv... så er jeg sykemeldt.. Så nå gjelder det å finne noe å gjøre i denne ventetiden!

Hvordan skal du tilbringe ventetiden?

Frk Knuts skrev:
Skulle egentlig ikke gå ut i permisjon før 5. oktober, men siden bekkenløsningen er blitt så jæv... så er jeg sykemeldt.. Så nå gjelder det å finne noe å gjøre i denne ventetiden!

Hvordan skal du tilbringe ventetiden?

Jeg har heldigvis vært spart for bekkeløsning - misunner ikke de som har det, høres ut som et lite he#@-..

De neste 14 dagene skal jeg gjøre det stikk motsatte av alle kjerringråd for å få i gang fødselen - jeg vil i bryllup! Best av alt blir det å kunne stå opp når det passer meg, spise lange frokoster og ta meg en kvil når som helst - om det trengs. Regner med det blir en del håndarbeid, både brodering og strikking (eneste jeg kan strikke er lappeteppe og juksetøfler (uten hæl), men det er da noe det og.. ). Har noen bøker jeg vurderer å åpne, men gjør jeg det har jeg ofte problemer med å legge de fra meg igjen, så da blir ingenting annet gjort. Også har jeg store planer om å bake en del - gjærbakst, krydderkake og brownies til fryseren, slik at jeg lett kan ta opp og tine når det kommer barselbesøk (og annet besøk utover høsten).

Om det går som jeg håper, og bryllupet er overstått mens knøttet fortsatt er i magen tenker jeg det blir en god del lange turer med bikkja - da er jeg nok rimelig klar for å få ho ut. Hadde vært knall med overskudd til å vaske huset og rydde kjelleren, men vi får nå se.. :)

Enn du da? Antar at det ikke blir så mye fysisk aktivitet med bekkenløsning?

Nei, det er akkurat det.. Klør etter fjellturer og diverse, men det blir det dårlig med.. Skal ikke mye gåing før jeg er kaputt, dessverre. Og med fysiobehandling, så har jeg mange dager hvor jeg har mer vondt..

Sa til mannen at jeg trenger mange prosjekter fremover. Alt er så og si klart til frøken ankommer, så etter å ha brukt så mange år på bare jobbing, har hobbyer og syssler blitt nedprioritert. Jeg vet derfor ikke hva jeg liker å gjøre lenger, hehe. Er en bokorm - men etter å ha lest altfor mange bøker på kort tid - tenkerj eg det er på tide og gjøre noe annet! Det er tross alt 6 uker til termin, og med min flaks kommer hun ikke før den tid.. Hehe.

Skal forsøke å begynne å strikke et babyteppe, selv om strikkekunnskapene er så som så.. Mister fort tålmodigheten med putlearbeid.. Så nå gjelder det å finne roen og dessuten å finne flere prosjekter som ikke krever så mye fysisk! Hehe. Det er ikke viljen det står på, gitt.. hehe.

I dag har jeg vært flink og bakt.. 5 "skolebrødstenger" havnet i fryseren i stad, stor stas =) Jeg eeeeelsker gjærbakst.. Klarte selvfølglig ikke anna enn å ta av en klump deig og lage et knippe skolebrød også, er jo viktig at bakeren får smake mens det er ferskt.

Ute skinner solen, en nydelig høstdag. Og jeg er ganske misunnelig på mann og bikkje som bare skal "kaste i seg" litt mat før de drar ut på skogtur.. Vurderte faktisk å dra på tytttebærtur i dag, men det ble med tankene..

Har du fått begynt på babyteppet da, Frk Knuts?

Back
Topp