Nå bomper jeg denne opp igjen. Kanskje litt utenom tema, men jeg prøver iallefall :-P
Sitter å regner på denne hersens permisjonen og lurte på om man kan ha 50% ulønnet permisjon, da mener jeg halve dager, med tanke på amming osv. Syns jeg leste noe om det på nettet for noen mnd siden, men klarer ikke å finne det igjen. At man har rett på redusert arbeidstid i en periode for å få situasjonen til å gå rundt liksom.
Og jeg føler det hadde vært tryggere for meg å ha halve dager borte fra babyen fram til bhg start, mens pappaen er hjemme, som en gradvis tilvenning. Man har jo også rett på ulønnet permisjon inntil 1år...
Noen som har lest den artikkelen eller har formeninger om det burde gå?
Og så andre del av spm, jeg har jo aldri vært sykemeldt før jeg ble gravid, og ble just 100%sykemeldt. Jeg skal egentlig ha sommerferie 6- 26.august, kan jeg få denne videreført til neste år, og hvordan går jeg fram da?
For hvis det går ser jeg for meg 3 uker sommerferie etter endt permisjon (slutten av mai begynnelsen av juni, ikke ferie høysesong) så 50% ulønnet i 5uker, der jeg altså jobber halve dager for så å ha ferie 3uker igjen slutten av juli begynnelsen av august, egentlig de 3første uken i august. Høres dette urimelig ut?
Alternativet er at de 3ukene i første ferien er ulønnet 100% og så resten likt.
Bah, rotete igjen, men er mer ryddig enn i hodet mitt tror jeg :-P
Håper noen har en anelse om hva jeg kan gjøre :-)