Permisjon

Tessa_26

Glad i forumet
Jeg har termin den 20 august, men guttungen kommer 14 dager før pga han taes med keisersnitt..Mister jeg da noen  uker med permisjon eller kan jeg gå ut 3 uker før keisersnitt dato? Noen som vet

Jeg mistet de 3 ukene før permisjon pga at j fødet før termin,hadde termin 9 aug å fødet 16 juli.
Du får sjekke det opp,mulig noe annet gjelder i din situasjon.
Barselpermisjon er de 3 ukene som regnes før termin.Men hvor mange føder til termin?Tror ikke det er mange,tullete regel.Jeg kommer til å ta de 3 ukene,men det blir jo uten betaling.

Ja for man må jo ut i permisjon 3 uker før! Skal høre med trygdeetaten. Noen har fått fra termindato, men de fleste fikk fra keisersnitt dato og 3 uker før det. 

ORIGINAL: Tessa_25

Jeg har termin den 20 august, men guttungen kommer 14 dager før pga han taes med keisersnitt..Mister jeg da noen  uker med permisjon eller kan jeg gå ut 3 uker før keisersnitt dato? Noen som vet

Jeg gikk ut i permisjon 3 uker før mitt planlagte keisersnitt. Sendte med kopi av brevet fra sykehuset til Nav hvor det stod når jeg skulle ta keisersnittet. Sendte det sammen med permisjonspapirene jeg måtte fylle ut til Nav. [:)][:)]

Lykke til!!

Back
Topp