Permisjon

GrimmOgGru

Betatt av forumet
Mener at jeg leste at dersom man føder før termin, og før permisjonen starter, mister man de ukene? Stemmer det? Jeg fødte 3 uker før termin forrige gang, og JM mener at jeg sikkert kommer til å føde før terminen denne gangen også. Mister jeg uker av permisjonen da..?

hm. sjekket på nav.no?

De tre ukene vi får før termin er forbeholdt før fødsel. Så man mister disse om man føder lenge før termin. Vet ikke helt hvordan det blir videre da, altså om man føder to eller en uke før termin :S

Hvis man føder før termin mister man det som er igjen av de tre ukene mor har i permisjon før fødsel, føder man før permisjonen hat startet så mister man de tre ukene i sin helhet.

ORIGINAL: GrimmOgGru

Håpløse regler spør du meg.. Da må jeg knipe igjen da[:)]

Helt enig, mistet selv 10 dager av permisjonen min sist... Skal bli spennende å se når snuppa bestemmer seg for å komme[:)]

Mister vel hvis man går over termin også, eller tar jeg halt feil? Har forstått det slik at bare fødsel på remin gir maks permisjon,eller?

ORIGINAL: GrimmOgGru

Mener at jeg leste at dersom man føder før termin, og før permisjonen starter, mister man de ukene? Stemmer det? Jeg fødte 3 uker før termin forrige gang, og JM mener at jeg sikkert kommer til å føde før terminen denne gangen også. Mister jeg uker av permisjonen da..?

Det stemmer det ja! Permisjonen begynner fra den datoen du føder.

Ja NAV er jo håpløse.[8|]
Føder man FØR termin-må man tilbake på jobb tidligere..men føder man ETTER termin -så må man likevel tilbake på jobb til planlagt dato[:'(]

Back
Topp