permisjon ved overtagelse av fosterbarn?

st1gal

<3 Venter en februarbaby 2015 <3
Noen som vet noe om permisjon ved overtagelse av ett fosterbarn, og om dette går utover pengene man får når man går ut i mammapermisjon??
Vi skal kanskje bli "foreldre" alt i høst...[:)] 

ORIGINAL: st1gal

Noen som vet noe om permisjon ved overtagelse av ett fosterbarn, og om dette går utover pengene man får når man går ut i mammapermisjon??
Vi skal kanskje bli "foreldre" alt i høst...[:)] 

Hva mener du med overtakelse? Mener du når du blir spurt om å være fosterhjem?
Du har jo krav på godtgjøring og utgiftsdekning i henhold til KS satser, dette får du uavhengig av inntekt..

han kommer muligens til oss i høst, og da vil de gjerne at jeg tar ut permisjon pga dette.. men da blir jo grunnlaget for penger i mammapermisjonen mindre? Eller blir denne permisjonen trekt ifra?

Far fikk permisjon da fosterungene kom til oss.. 
Mor er uføre, så hun er hjemme uansett...

ORIGINAL: st1gal

han kommer muligens til oss i høst, og da vil de gjerne at jeg tar ut permisjon pga dette.. men da blir jo grunnlaget for penger i mammapermisjonen mindre? Eller blir denne permisjonen trekt ifra?

Dette kommer helt ann på hvilken forsterkningsavtale du inngår med barneverntjenesten. Dersom de forventer at du som fostermor er hjemme på heltid, må de jo kompensere lønnen din.. Og da tror jeg det blir grunnlaget for mammaperm.? Men jeg er ikke sikker på det..
Du må nok gå i dialog med de i forhold til denne problemstillingen når dere blir forespeilet et fosterbarn.

Back
Topp