Permisjon uten lønn

x1x*Pepperkake*

Forelsket i forumet
Jeg har vært inne på tanken om noe ulønnet permisjon på slutten av perioden, men lurer på om det finnes noen klare ulemper ved det? (bortsett fra tap av feriepenger og lønn da selvfølgelig [;)])
Hva skjer dersom jeg skulle bli gravid igjen, vil denne perioden da trekke ned for beregning av nye foreldrepenger?

Tror jeg ville snakket med nav gitt... det er så syykt mange forskjellige måter de behandler sakene der.. så ta heller en tlf til de, enn å stol blindt på råd herfra[:)]

Den helt klart største ulempen er jo at du mister sykepengerettigheter.. Om du blir syk får du ingenting og når du begynner å jobbe må du jobbe i 4 uker før du kan få sykepenger og 8 uker før du kan bruke egenmelding (de fleste steder).. De samme regler gjelder for barn nummer 2 som nummer 1, du må ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd, og ulønnet permisjon teller selvsagt ikke som jobb.. Blir du gravid når du er i ulønnet permisjon må du med andre ord kanskje avslutte denne og begynne å jobbe for å kunne klare å tjene opp permisjonspenger til barn nummer 2.

Back
Topp