Permisjon til far i forbindelse med fødselen

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Noen som vet reglene der? Mine mann skal etter planen reise ut offshore 5-6 dager etter terminen, men han har rett på 14 dager fri i forbindelse med fødselen. Når er det? Fra den dagen jeg føder, eller fra den dagen jeg kommer hjem fra sykehuset? Eller bestemmer vi dette selv?

Jeg skal ikke være skråsikker, men ganske sikker på at dere bestemmer det selv :)

Noen som vet reglene der? Mine mann skal etter planen reise ut offshore 5-6 dager etter terminen, men han har rett på 14 dager fri i forbindelse med fødselen. Når er det? Fra den dagen jeg føder, eller fra den dagen jeg kommer hjem fra sykehuset? Eller bestemmer vi dette selv?

Hos oss har det vært fra den dagen fødselen starter ;)

Det er vel fra den dagen fødselen starter/er...man kan ikke velge det selv,nesten helt sikker på det.

Sniker. om man går over tiden og må inn på sykehuset for å bli satt igang kan man velge at permisjon starter da.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Sniker. om man går over tiden og må inn på sykehuset for å bli satt igang kan man velge at permisjon starter da.

Ny termin 03.02.14

Men man velger liksom ikke det selv heller,så det er jo naturligt at de dagene starter da :-) .. Hverfall i mitt hode ;) hihi

Men det kan vel gå 72 timer fra man blir satt igang.

Ny termin 03.02.14

Kan det nok og .. Jeg vil tro mye også kommer an på far sin arbeidsgiver og hvilken type jobb han har osv .. Men 14 dager fri/perm er lovfestet i forbindelse med fødsel uansett da :)

Jeg hadde termin 13 januar. Gubben skulle ut 17 januar, ble satt igang 21 januar og fødte guttn natta til 22 januar. Gubben fikk perm med lønn de to ukene han var hjemme ifbm fødsel:-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Den skal senest starte når mor er kommet heim fra sjukehuset:) bestemmer sjølv når den skal starte:) har ikkje rett på lønn, men er mange arbeidsplasser så har lønna permisjon dei 14 dagane til far:)

Men man har vel ikke rett på lønn?

Er ikke alle som har det,noen får noen dager betalt,andre får alle dager betalt (vanligvis 10 dager,da det ikke betales for helg,.men ser noen får 14 dager betalt og)

Men alle har rett på 14 dager i forbindelse med fødsel da..

Back
Topp