Permisjon spm

Oktoberjenta

Elsker forumet
dette er første gangen, så jeg vet ikke så mye angående dette utenom det jeg har lest da. så da har jeg noen spm ang dette til dere

hvor lenge før søker dere foreldrepenger?
Må man søke permisjon i tillegg til foreldrepenger eller holder det når man søker foreldrepenger?
søker man permisjon til arbeidsgiver også? Og hvor finner jeg dette skjemaet? Eller er det abeidsgiveren som kommer med et skjema når det nærmer seg?
dro dere til nav for å bare snakke med de om alt dere lurte på eller bare ringte?
Og er det noen her inne som begynte å jobbe igjen 1 gang i uken eller mnd etter 3 mnd perm? (Husker ikke hva de kalte dette) men da er det sånn at du enten kan ta det ut i lønn eller perm etterhvert. Hvordan gikk det for dere som har prøvd på dette? Jeg har en provisjonsjobb og kan da miste kunder, så da jeg hørte dette hørtes det veldig greit ut og ikke noe problem, men så har jeg ikke erfaring med hvordan det er å være førstegangs mamma heller.

ble veldig langt dette men håper dere kan svare på noe av det hvertfall:)

Jeg vet heller ingenting, har vært student med de to andre, så blir noe nytt nå!

Skjema til arbeidsgiver er som oftest i personalhåndboken :) Eller bare spør din arbeidsgiver.

Ring nav og spør om alt du lurer på, jeg har opplevd de som veldig hjelpsomme :)

Ok, da får jeg prøve det da:) greit å bare ha det meste bestemt og klart før rett før

Ok, da får jeg prøve det da:) greit å bare ha det meste bestemt og klart før rett før

Ja, det er vel 10 uker før man må ha sendt inn skjemaene ang stønad :) Men vent til NAV har fått skjemaet med de nye retningslinjene!! :)

dette er første gangen, så jeg vet ikke så mye angående dette utenom det jeg har lest da. så da har jeg noen spm ang dette til dere

Må man søke permisjon i tillegg til foreldrepenger eller holder det når man søker foreldrepenger?
søker man permisjon til arbeidsgiver også? Og hvor finner jeg dette skjemaet? Eller er det abeidsgiveren som kommer med et skjema når det nærmer seg?
dro dere til nav for å bare snakke med de om alt dere lurte på eller bare ringte?
Og er det noen her inne som begynte å jobbe igjen 1 gang i uken eller mnd etter 3 mnd perm? (Husker ikke hva de kalte dette) men da er det sånn at du enten kan ta det ut i lønn eller perm etterhvert. Hvordan gikk det for dere som har prøvd på dette? Jeg har en provisjonsjobb og kan da miste kunder, så da jeg hørte dette hørtes det veldig greit ut og ikke noe problem, men så har jeg ikke erfaring med hvordan det er å være førstegangs mamma heller.

Best å søke så tidlig som mulig, fordi nav roter det alltid til :P (mister papirer osv...)
Jeg har kun søkt om foreldrepenger, du får da valget om 100% eller 80% (står om dette på nav sine sider)
Jeg har aldri trengt å søke permisjon hos arbeidsgiver heller ;)
Og vi har gjort det sånn at jeg har hatt hele min permisjon først, så pappan de siste ukene,
men hvem som skal være hjemme når, det er opp til dere ;) men tror dette må skrives ned i søknaden om foreldrepenger.. og pappan må også søke om fedrekvote litt før han skal ha det.

Det pleier å vær informasjonsmøte på NAV ang foreldrepenger. Tror det er veldig kjekt, for da kan de hjelpe med å fylle ut evt. Man får hvertfall mye informasjon. Vurdere å dra dit denne gangeen. Husker jo ikke noen ting fra forrige gang;)

Back
Topp