Permisjon- sammenhengende?

Oktoberjenta

Elsker forumet
Nå holder jeg på med disse papirene. Og dere som allerede har søkt vet vel kanskje dette siden dere har satt dere inn i dette.

Det jeg lurte på var om hvis jeg tar først permisjon, så tar barnefaren sin 14 ukers fedrekvote. Og når han er ferdig med sin, kan vi da ta eks 3 uker ferie sammen da? Så tar jeg eit resten av permisjonen etter det, eller er jeg nødt til å ta permisjonen rett etter han er ferdig med sin?

nb: for dere som ikke har søkt enda, man må nå få terminbekreftelsen etter å ha gått 26 fullgåtte uker!!

Du/dere kan ta ferie i mellomtiden, men da må det sendes søknad om det.. mulig man kan skrive det på selve søknaden om foreldrepenger ;)

Du kan føre ferien inn i selve søknaden. Mener å huske at det var en egen rubrikk for det da jeg søkte foreldrepenger sist. Men far må sende egen søknad for å ta ut sin fedrekvote, man kan ikke søke på samme papir.

Jeg søkte min permisjon sammenhengende sist fordi vi ønsket litt tid til å tenke på når far skulle ta ut sin. Når vi hadde bestemt oss for at far skulle ha sin permisjon fra hun var 7-10 mndr gammel sendte han inn en egen søknad på dette og min permisjon ble automatisk forskjøvet (nav sender bekreftelse i posten med nye datoer osv.).

Jeg søkte min permisjon sammenhengende sist fordi vi ønsket litt tid til å tenke på når far skulle ta ut sin. Når vi hadde bestemt oss for at far skulle ha sin permisjon fra hun var 7-10 mndr gammel sendte han inn en egen søknad på dette og min permisjon ble automatisk forskjøvet (nav sender bekreftelse i posten med nye datoer osv.).
Ah, så det går an! Så greit å vite. Har lurt litt på dette selv :)
Takk!

Okei, så jeg er nødt å søke til nav om det med ferien. selvom jeg går ut i ferie rett etter å ha vært i jobb altså?

Back
Topp