Permisjon, oppdeling, ferie og lønn

Hunher

Andre møte med forumet
Hei.

Har noen av dere anelse på hvordan det virker med å ta ut ferie og utsette foreldrepermisjonsperiode?

Hva får man utbetalt pr mnd? Er det noe mer enn foreldrepenger som baseres på lønnen?

Synes det ikke er direkte oversiktig på NAV for hvordan ting virker, og for at vi skal klare å være hjemme ulønnet til minien skal i barnehage må vi utnytte alt av ferie både i 2020 og 2021..
 
Synes også nav sine sider er vanskelige å forstå.. så jeg hiver meg på her for å se om noen kan hjelpe til, for lurer på det samme
 
Jeg finner at jeg kan ta ferie enten i foreldrepermisjonstiden sammen med stønaden fra nav, eller utsette permisjonen. Men klarer ikke helt finne noe som svarer på om jeg selv må "spare" på feriepengeutbetalingen på sommeren eller om jeg vil få "lønn" fra jobb den mnd e.l.
 
Du kan ta 4 uker og en dag ferie i permisjonen. Men det letteste er å ta all ferie etter permisjonen. Nav er litt kronglete. Pass ihvertfall på å ikke registrere ferien på røde dager. Det er oppskriften på forvirring!

Jeg jobber i staten og da får jeg lønn av arbeidsgiver som igjen får refusjon fra nav. Det er veldig deilig! For da trekkes jeg for ferie og får feriepenger i juni akkurat som vanlig, og vanlig månedslønn når jeg har ferien.

Men jeg tør ikke si helt hvordan det er når man lønnes fra nav.
 
Back
Topp